Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dagens I-land problem: FKS 155 vs P18?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 356508" data-attributes="member: 12152"><p>Prestandamässigt är det skit samma skulle jag säga. Ta den som blir billigast. </p><p></p><p>Jag har inte haft någon P18 eller FKS185 (Ross-ekvivalenten), men jag har hört många säga att den fungerar bra redan på 9-10 på skalan. Kryss-Jon (xJONx i min kompislista) är en av dom mest prylmedvetna hårdtestande åkare jag känner och han hävdar att det stämmer (=då är det så). Egentligen finns det ingen anledning att gå upp högre i din-skala än vad FKS155 erbjuder om man är en mänsklig åkare och inte väger riktigt mycket. Väger man 70-80kg och ställer den på 13 så kommer den garanterat inte att tjuvsläppa. Elasticiteten är enormt bra.</p><p></p><p>Själv har jag FKS155 och det är en riktigt bra bindning. Ta den som du får billigast skulle jag säga och kontrollera att du får ett exemplar med den breda tåplattan (finns inte några andra numera, men eftersom bindningen har tillverkats sedan stenåldern finns det tidigare versioner med annan utformning på tåplattan).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 356508, member: 12152"] Prestandamässigt är det skit samma skulle jag säga. Ta den som blir billigast. Jag har inte haft någon P18 eller FKS185 (Ross-ekvivalenten), men jag har hört många säga att den fungerar bra redan på 9-10 på skalan. Kryss-Jon (xJONx i min kompislista) är en av dom mest prylmedvetna hårdtestande åkare jag känner och han hävdar att det stämmer (=då är det så). Egentligen finns det ingen anledning att gå upp högre i din-skala än vad FKS155 erbjuder om man är en mänsklig åkare och inte väger riktigt mycket. Väger man 70-80kg och ställer den på 13 så kommer den garanterat inte att tjuvsläppa. Elasticiteten är enormt bra. Själv har jag FKS155 och det är en riktigt bra bindning. Ta den som du får billigast skulle jag säga och kontrollera att du får ett exemplar med den breda tåplattan (finns inte några andra numera, men eftersom bindningen har tillverkats sedan stenåldern finns det tidigare versioner med annan utformning på tåplattan). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dagens I-land problem: FKS 155 vs P18?
Tillbaka
Topp