Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Dagens Middagstips
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 239513" data-attributes="member: 53949"><p>förstår poängen med middagstipset, låter gott, men ska man nu kommentera det (med poster som "mm va gott" "njaa, gillar inte kyckling" (lagom givande)) eller får man skriva sitt eget? Hoppas svaret är det sistnämnda för här kommer mitt!</p><p></p><p><em>Nudel o korvröra, 1 port</em> (så är det bara o dubbla om flickvännen är med)</p><p></p><p><strong>Ingridienser:</strong></p><p>-Ett pkt nudlar</p><p>-Två choritzokorvar (går bra med andra korvar eller köttbullar av samma volym)</p><p>-En skvätt grädde</p><p>-Cream Bonjour (föredrar smaken "kantarell" men det är inviduellt)</p><p>-Ketchup (om så vill)</p><p>-Salt o peppar</p><p></p><p><strong>Utförande</strong></p><p>-Koka upp vatten i en kastrull</p><p>-Lägg i nudlarna o sätt timer på koktid - 1min (oftast 3min för vanliga nudlar, så 2min)</p><p>-När klockan ringer, lägg in dina korvar/köttbullar i micron, sätt tid 1min (t.ex. microns timer)</p><p>-När klockan ringer igen, häll av vattnet från nudlarna samt se till att micron är av. Hacka ner korvarna i mindre delar, 1cm tjocka fjärdedelar är lagom.</p><p>-Blanda ner korvarna i nudlarna o häll på en skvätt grädde och lägg i en klick Cream Bonjour.</p><p>-Rör runt, sen är det färdigt!</p><p>[Serveras med jordgubbssaft]</p><p></p><p>Efter att ha gjort denna rätt några gånger kommer ni komma på hur man gör det så effektivt som möjligt, t.ex. stänga av micro o plattor samtidigt etc och kommer då ta ner er totala tid i köket.</p><p>För mig tar rätten mig 3 minuter effektiv tid i köket vilket ger mig så otroligt mycket mer tid att surfa runt på freeride.se på!</p><p></p><p>Enjoy!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 239513, member: 53949"] förstår poängen med middagstipset, låter gott, men ska man nu kommentera det (med poster som "mm va gott" "njaa, gillar inte kyckling" (lagom givande)) eller får man skriva sitt eget? Hoppas svaret är det sistnämnda för här kommer mitt! [i]Nudel o korvröra, 1 port[/i] (så är det bara o dubbla om flickvännen är med) [b]Ingridienser:[/b] -Ett pkt nudlar -Två choritzokorvar (går bra med andra korvar eller köttbullar av samma volym) -En skvätt grädde -Cream Bonjour (föredrar smaken "kantarell" men det är inviduellt) -Ketchup (om så vill) -Salt o peppar [b]Utförande[/b] -Koka upp vatten i en kastrull -Lägg i nudlarna o sätt timer på koktid - 1min (oftast 3min för vanliga nudlar, så 2min) -När klockan ringer, lägg in dina korvar/köttbullar i micron, sätt tid 1min (t.ex. microns timer) -När klockan ringer igen, häll av vattnet från nudlarna samt se till att micron är av. Hacka ner korvarna i mindre delar, 1cm tjocka fjärdedelar är lagom. -Blanda ner korvarna i nudlarna o häll på en skvätt grädde och lägg i en klick Cream Bonjour. -Rör runt, sen är det färdigt! [Serveras med jordgubbssaft] Efter att ha gjort denna rätt några gånger kommer ni komma på hur man gör det så effektivt som möjligt, t.ex. stänga av micro o plattor samtidigt etc och kommer då ta ner er totala tid i köket. För mig tar rätten mig 3 minuter effektiv tid i köket vilket ger mig så otroligt mycket mer tid att surfa runt på freeride.se på! Enjoy! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Dagens Middagstips
Tillbaka
Topp