Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Dags att börja åka Snowboard igen och behöver hjälp med val av bräda.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hellyhansson" data-source="post: 984290" data-attributes="member: 137393"><p>Som rubriken lyder så är det dags för brädåkning igen. Tänkte höra med er proffs vad ni tror skulle passa mig. </p><p></p><p>Jag är ute efter i allra första hand är att köpa en begagnad bräda (skorna ska köpas nya) för att komma undan lite billigare. Så gör inget att brädmodellen har någon säsong på nacken...</p><p></p><p>Jag är i alla fall ute efter en mjukare bräda för att köra på boxar/rails och lättare hopp, vill även att den ska klara hyffsat att köras på kant i lättare pist, hyffsat normal åkning alltså. Men det viktiga är att den är lekfull, lättåkt och "chillig".</p><p>Ska absolut INTE dundra svarta isiga pister eller hoppa i en svart/röd line i parken. </p><p>Önskvärt är att den även klarar utav den där nysnön som brukar ligga alldeles intill pist.</p><p></p><p>Mina stats är: </p><p></p><p>Längd: 183cm</p><p>Vikt: ca 72kg</p><p>Skostorlek: ca 43</p><p></p><p>Ska endast åka i skandinaviska förhållanden och hemmabasen kommer vara i Kungsberg i Gästrikland.</p><p></p><p>Har ni några tips på någon modell jag borde kika närmare på som finns att få tag på beggad här i Sverige? </p><p>Lägg gärna till vilken längd som skulle passa mig också för den typen utav åkning jag är ute efter.</p><p></p><p>Stort tack på förhand! </p><p></p><p>// Hans</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hellyhansson, post: 984290, member: 137393"] Som rubriken lyder så är det dags för brädåkning igen. Tänkte höra med er proffs vad ni tror skulle passa mig. Jag är ute efter i allra första hand är att köpa en begagnad bräda (skorna ska köpas nya) för att komma undan lite billigare. Så gör inget att brädmodellen har någon säsong på nacken... Jag är i alla fall ute efter en mjukare bräda för att köra på boxar/rails och lättare hopp, vill även att den ska klara hyffsat att köras på kant i lättare pist, hyffsat normal åkning alltså. Men det viktiga är att den är lekfull, lättåkt och "chillig". Ska absolut INTE dundra svarta isiga pister eller hoppa i en svart/röd line i parken. Önskvärt är att den även klarar utav den där nysnön som brukar ligga alldeles intill pist. Mina stats är: Längd: 183cm Vikt: ca 72kg Skostorlek: ca 43 Ska endast åka i skandinaviska förhållanden och hemmabasen kommer vara i Kungsberg i Gästrikland. Har ni några tips på någon modell jag borde kika närmare på som finns att få tag på beggad här i Sverige? Lägg gärna till vilken längd som skulle passa mig också för den typen utav åkning jag är ute efter. Stort tack på förhand! // Hans [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Dags att börja åka Snowboard igen och behöver hjälp med val av bräda.
Tillbaka
Topp