Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Dags att byta spår i livet.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1280371" data-attributes="member: 175247"><p>Har man familj så flyttar de flesta inte gärna ifrån sina barn. Barnen kanske som vuxna väljer en utlandskarriär så att man inte kan träffas så ofta, och det kan man naturligtvis inte göra något åt.</p><p>Men är det inte så att många upplever en tristess och enformighet i jobbet?</p><p>För de flesta av oss här är väl skidåkning bara en av många saker som är viktiga i livet?</p><p>Jobba för vår försörjning måste vi de flesta av oss, och det en ganska stor del av tiden. Jag tror att ett spännande yrkesliv är lösningen till många sådana här ”kriser”. Att hitta en yrkeskarriär som ger möjlighet att ofta träffa nya människor, att få se och uppleva nya platser, lära känna människor från olika kulturer etc.</p><p>Det är förstås inte lätt om man har fastnat i ett traditionellt yrke, men att kasta allt överbord och flytta till en plats där man (i det här fallet) kan åka skidor hela tiden, tror jag inte är lösningen för de flesta.</p><p>Som flera andra har skrivit här, ganska snart är vardagen där också och det krävs en meningsfull bas i livet där också. Om man nu inte hittar ett kul jobb i Alperna som produktutvecklare/skidtestare hos någon skidtillverkare eller guide eller något sådant förstås. Eller något annat kul jobb i Alperna.</p><p>Jag bor sedan många år på kort promenadavstånd från en sandstrand och hur ofta är jag där? Mycket sällan. Det är bara vardag, ska jag nu vara på en sandstrand så skulle jag hellre snorkla från en strand i Sydostasien.</p><p>Utan att förringa någons mående eller livssituation, så är detta ändå ”i-landsproblem”. Vi föreställer oss kanske att vi måste hitta den perfekta lyckan, annars mår vi inte bra. Finns den perfekta lyckan? Ställer vi för höga krav som gör att vi mest ser de tråkiga sidorna?</p><p>Inte alls långt ifrån oss finns det många miljoner andra européer som bara har en önskan i livet: Att få överleva och få leva i fred.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1280371, member: 175247"] Har man familj så flyttar de flesta inte gärna ifrån sina barn. Barnen kanske som vuxna väljer en utlandskarriär så att man inte kan träffas så ofta, och det kan man naturligtvis inte göra något åt. Men är det inte så att många upplever en tristess och enformighet i jobbet? För de flesta av oss här är väl skidåkning bara en av många saker som är viktiga i livet? Jobba för vår försörjning måste vi de flesta av oss, och det en ganska stor del av tiden. Jag tror att ett spännande yrkesliv är lösningen till många sådana här ”kriser”. Att hitta en yrkeskarriär som ger möjlighet att ofta träffa nya människor, att få se och uppleva nya platser, lära känna människor från olika kulturer etc. Det är förstås inte lätt om man har fastnat i ett traditionellt yrke, men att kasta allt överbord och flytta till en plats där man (i det här fallet) kan åka skidor hela tiden, tror jag inte är lösningen för de flesta. Som flera andra har skrivit här, ganska snart är vardagen där också och det krävs en meningsfull bas i livet där också. Om man nu inte hittar ett kul jobb i Alperna som produktutvecklare/skidtestare hos någon skidtillverkare eller guide eller något sådant förstås. Eller något annat kul jobb i Alperna. Jag bor sedan många år på kort promenadavstånd från en sandstrand och hur ofta är jag där? Mycket sällan. Det är bara vardag, ska jag nu vara på en sandstrand så skulle jag hellre snorkla från en strand i Sydostasien. Utan att förringa någons mående eller livssituation, så är detta ändå ”i-landsproblem”. Vi föreställer oss kanske att vi måste hitta den perfekta lyckan, annars mår vi inte bra. Finns den perfekta lyckan? Ställer vi för höga krav som gör att vi mest ser de tråkiga sidorna? Inte alls långt ifrån oss finns det många miljoner andra européer som bara har en önskan i livet: Att få överleva och få leva i fred. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Dags att byta spår i livet.
Tillbaka
Topp