Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Dags att byta spår i livet.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fullt ös" data-source="post: 1280387" data-attributes="member: 185186"><p>Tack alla för era svar och synpunkter! Det värmer verkligen att så många bryr sig om att svara. Jag ska svara några av er mer utförligt när jag har mera tid! Bara några saker jag vill säga lite kort:</p><p></p><p>Kanske var min rubrik lite dramatisk. Det jag funderar på är alltså inte att säga upp mig från jobbet, sälja allt jag äger och leva som skibum resten av mitt liv. Det handlar mera om att (gradvis) få in fler skiddagar i mitt år och (på sikt) så smått börja arbeta på ett eller annat sätt med skidåkning och friluftsliv i fjällmiljö. Det här blir en flerstegsraket som kommer att sträcka sig över flera år.</p><p></p><p>Och jag kommer inte att bosätta mig på någon fjälltopp och lämna familjen vind för våg. Nej, barnen är det viktigaste här i livet och jag kommer att vara med dem varannan vecka i Stockholm vad som än händer. Men varannan vecka-livet för ju onekligen en del logistiska utmaningar med sig, även om det för mig egentligen är en möjlighet snarare än ett hinder. Barnens mamma är helt ointresserad av skidåkning så det var aldrig ett alternativ att få upp hela familjen till fjällvärlden ändå. Så nu har jag ju åtminstone varannan vecka ”för mig själv”, vilket ju borde öka mina möjligheter till skidåkning snarare än minska dem. Hoppfullt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fullt ös, post: 1280387, member: 185186"] Tack alla för era svar och synpunkter! Det värmer verkligen att så många bryr sig om att svara. Jag ska svara några av er mer utförligt när jag har mera tid! Bara några saker jag vill säga lite kort: Kanske var min rubrik lite dramatisk. Det jag funderar på är alltså inte att säga upp mig från jobbet, sälja allt jag äger och leva som skibum resten av mitt liv. Det handlar mera om att (gradvis) få in fler skiddagar i mitt år och (på sikt) så smått börja arbeta på ett eller annat sätt med skidåkning och friluftsliv i fjällmiljö. Det här blir en flerstegsraket som kommer att sträcka sig över flera år. Och jag kommer inte att bosätta mig på någon fjälltopp och lämna familjen vind för våg. Nej, barnen är det viktigaste här i livet och jag kommer att vara med dem varannan vecka i Stockholm vad som än händer. Men varannan vecka-livet för ju onekligen en del logistiska utmaningar med sig, även om det för mig egentligen är en möjlighet snarare än ett hinder. Barnens mamma är helt ointresserad av skidåkning så det var aldrig ett alternativ att få upp hela familjen till fjällvärlden ändå. Så nu har jag ju åtminstone varannan vecka ”för mig själv”, vilket ju borde öka mina möjligheter till skidåkning snarare än minska dem. Hoppfullt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Dags att byta spår i livet.
Tillbaka
Topp