Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Dags att byta spår i livet.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Frasse-Masen" data-source="post: 1280400" data-attributes="member: 181158"><p>Äh KaitsuH, du behöver inte köpa någon, jag har en Chevelle, du kan få hänga med mig..[ATTACH=full]24507[/ATTACH]</p><p></p><p></p><p>Precis, jag tänkte nog att det var så du resonerade när jag läste din första post. Jag gick själv igenom det där för några år sedan, och tack vare junior så började jag åka skidor igen. Jag åker så mycket jag kan när grabben inte är hos mig, och annars så följer han med och vi åker tillsammans i Sälen dit vi har drygt en timmes körning. Jag är också egen företagare och kan i viss mån disponera min tid som jag vill och har dragit till Alperna ett par vändor när det har passat. </p><p></p><p>Att älska sitt jobb är få förunnat, jag gillar mitt jobb oftast, men det är framförallt ett sätt att få möjlighet att ägna sig åt sitt fritidsintresse. </p><p>Yin och yang vet du, det blir vardag till slut som flera har nämnt. Att vara lite missnöjd med sitt jobb ibland är knappast skadligt, du njuter desto mer när du får åka skidor. För drygt tio år sedan arrenderade jag ett litet hotell i Thailand för att få vara nära min dröm på heltid, men sedan blir det vardag och man glömmer bort att bada i havet. Sanden blir för sandig osv.</p><p></p><p>Mitt tips är att hitta en bostad nära dina barns mamma (men inte <em>för</em> nära) så att vardagen fungerar med barnens överlämningar osv fungerar. När du har landat i det och allt det praktiska funkar så kommer du också njuta av dina skidutflykter mera.</p><p></p><p>Idag tog vi säsongsavslut i Kläppen i sugiga pister, men nu ska jag ut och starta Chevellen och lyssna på suget i V8:an istället. Hoppas det räcker till att backarna öppnar igen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Frasse-Masen, post: 1280400, member: 181158"] Äh KaitsuH, du behöver inte köpa någon, jag har en Chevelle, du kan få hänga med mig..[ATTACH type="full"]24507[/ATTACH] Precis, jag tänkte nog att det var så du resonerade när jag läste din första post. Jag gick själv igenom det där för några år sedan, och tack vare junior så började jag åka skidor igen. Jag åker så mycket jag kan när grabben inte är hos mig, och annars så följer han med och vi åker tillsammans i Sälen dit vi har drygt en timmes körning. Jag är också egen företagare och kan i viss mån disponera min tid som jag vill och har dragit till Alperna ett par vändor när det har passat. Att älska sitt jobb är få förunnat, jag gillar mitt jobb oftast, men det är framförallt ett sätt att få möjlighet att ägna sig åt sitt fritidsintresse. Yin och yang vet du, det blir vardag till slut som flera har nämnt. Att vara lite missnöjd med sitt jobb ibland är knappast skadligt, du njuter desto mer när du får åka skidor. För drygt tio år sedan arrenderade jag ett litet hotell i Thailand för att få vara nära min dröm på heltid, men sedan blir det vardag och man glömmer bort att bada i havet. Sanden blir för sandig osv. Mitt tips är att hitta en bostad nära dina barns mamma (men inte [I]för[/I] nära) så att vardagen fungerar med barnens överlämningar osv fungerar. När du har landat i det och allt det praktiska funkar så kommer du också njuta av dina skidutflykter mera. Idag tog vi säsongsavslut i Kläppen i sugiga pister, men nu ska jag ut och starta Chevellen och lyssna på suget i V8:an istället. Hoppas det räcker till att backarna öppnar igen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Dags att byta spår i livet.
Tillbaka
Topp