Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags att kitta för vintern - mitt i sommarvärmen!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linsu" data-source="post: 789784" data-attributes="member: 114436"><p>Ni får ursäkta att citeringarna kanske är i lite randomordning, det är ett himla meck att få ihop ett multicitatinlägg tycker jag :D (huvudinlägg uppdaterat, såklart!)</p><p></p><p></p><p>Jag slarvade med terminologin och menar såklart rocker, sen att det grammatiskt är fatalt efterblivet att skriva "skida MED rocker" får ni leva med :p</p><p></p><p></p><p></p><p>Fråga kvarstår till stor del om bindingar och pjäxor ändock, jag har fått en tråd med guide för DIN-inställning av KaptenL som jag ska läsa igenom, men sen då...? :O</p><p>Jag ska läsa på om Rossignol B-Squad så fort jag skrivit klart detta oerhört avancerade inlägg med så många quotations att jag själv blir snurrig! Min gode vapendragare KaptenL velar mellan SFB och Prophete 115 i en tvillingtråd i samma forumdel, och jag har tittat en del på bägge modellerna och är onekligen intresserad! </p><p></p><p></p><p>Jag köper ditt resonemang om valmöjligheterna mellan en smal och en tjock skida och lyder era kloka ord och skall spana på en längre skida (ca 190cm) med en midja på 105mm+. Det som avskräckte mig från långa puderlagg var när jag i vintras fick prova en polares Katanas i rejält puder.. i kontrast till mina HEAD Monster som jag åkt på under hela vistelsen var det både stort och klumpigt samtidigt som det gick alldeles för fort att åka PÅ pudret :o (tyckte jag då, alltså!)</p><p></p><p></p><p>Prophet 115 som kompromiss, månne?</p><p></p><p></p><p>I surrender, igen! Längd >190, midja >105 med en radie på 20-25 (ger inte detta väldigt mycket storslalomkänsla i pisten?)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linsu, post: 789784, member: 114436"] Ni får ursäkta att citeringarna kanske är i lite randomordning, det är ett himla meck att få ihop ett multicitatinlägg tycker jag :D (huvudinlägg uppdaterat, såklart!) Jag slarvade med terminologin och menar såklart rocker, sen att det grammatiskt är fatalt efterblivet att skriva "skida MED rocker" får ni leva med :p Fråga kvarstår till stor del om bindingar och pjäxor ändock, jag har fått en tråd med guide för DIN-inställning av KaptenL som jag ska läsa igenom, men sen då...? :O Jag ska läsa på om Rossignol B-Squad så fort jag skrivit klart detta oerhört avancerade inlägg med så många quotations att jag själv blir snurrig! Min gode vapendragare KaptenL velar mellan SFB och Prophete 115 i en tvillingtråd i samma forumdel, och jag har tittat en del på bägge modellerna och är onekligen intresserad! Jag köper ditt resonemang om valmöjligheterna mellan en smal och en tjock skida och lyder era kloka ord och skall spana på en längre skida (ca 190cm) med en midja på 105mm+. Det som avskräckte mig från långa puderlagg var när jag i vintras fick prova en polares Katanas i rejält puder.. i kontrast till mina HEAD Monster som jag åkt på under hela vistelsen var det både stort och klumpigt samtidigt som det gick alldeles för fort att åka PÅ pudret :o (tyckte jag då, alltså!) Prophet 115 som kompromiss, månne? I surrender, igen! Längd >190, midja >105 med en radie på 20-25 (ger inte detta väldigt mycket storslalomkänsla i pisten?) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags att kitta för vintern - mitt i sommarvärmen!
Tillbaka
Topp