Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags att kitta för vintern - mitt i sommarvärmen!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 790115" data-attributes="member: 1008"><p>Har själv inte provat just Justice, men tydligen ska den vara aningens klen i uppbyggnaden för en fullvuxen karl som dig. Har själv gjort en hel del dagar på Verdict, Megawatt och Zealot. Alla tre är underbara skidor men väldigt olika i form och fason. Verdicten är som en roligare Pro Rider, dvs perfekt för det mesta du stöter på i de svenska fjällen. Zealot är (om vi fortsätter Dynastar-liknelserna) en mycket roligare XXL. Lättare, lite mer sväng, tiprocker och stenhårda (hårdare än XXL). Megawatt däremot kan vara det roligaste jag har haft under mina fötter. Trots sin massiva rocker och midja på 125mm så går den alldeles utmärkt i svenska förhållanden med allt från försäsongsis till aprilslush. Tack vare sin massiva rocker och mjuka flex så är den otroligt lätthanterlig utan att för den delen bli en mjuk nudel så fladdrar iväg vid första killercookie.</p><p></p><p>Är själv 85kg förpackade på 180cm och har alltid haft en förkärlek för långa och hårda skidor pga av stabiliteten vid hård körning och högre dropp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 790115, member: 1008"] Har själv inte provat just Justice, men tydligen ska den vara aningens klen i uppbyggnaden för en fullvuxen karl som dig. Har själv gjort en hel del dagar på Verdict, Megawatt och Zealot. Alla tre är underbara skidor men väldigt olika i form och fason. Verdicten är som en roligare Pro Rider, dvs perfekt för det mesta du stöter på i de svenska fjällen. Zealot är (om vi fortsätter Dynastar-liknelserna) en mycket roligare XXL. Lättare, lite mer sväng, tiprocker och stenhårda (hårdare än XXL). Megawatt däremot kan vara det roligaste jag har haft under mina fötter. Trots sin massiva rocker och midja på 125mm så går den alldeles utmärkt i svenska förhållanden med allt från försäsongsis till aprilslush. Tack vare sin massiva rocker och mjuka flex så är den otroligt lätthanterlig utan att för den delen bli en mjuk nudel så fladdrar iväg vid första killercookie. Är själv 85kg förpackade på 180cm och har alltid haft en förkärlek för långa och hårda skidor pga av stabiliteten vid hård körning och högre dropp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags att kitta för vintern - mitt i sommarvärmen!
Tillbaka
Topp