Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags att kitta för vintern - mitt i sommarvärmen!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 790675" data-attributes="member: 101593"><p>Men säg ett par on3p vicik som jag tycker verkar fina med frakt tull osv hamnar de på runt 900$ vilket är 6700kr utan bindning. Är 6700kr inte så mkt? Har du kollat på Atomics riktpriser för nästa säsong? De kostar mycket mindre och det är innan tysken fått sina händer på dem. </p><p>Ok låt oss säga att on3p et al nu lägger mer tid på R&D, betyder det då att jag kommer att gilla dem mer för det?</p><p></p><p>Nästa dilemma, många delar av nordamerika har inte riktigt samma terräng och snö som i europa, ett åk i europa är inte 400 fallhöjdsmeter nästan ospårat skogsåkning, utan kan vara en jäkla massa underlag (och ispucklar) i ett åk.</p><p>Är småtillverkarnas skidor testade för det? Läser jag på tgr verkar de ofta släta över den delen som att jaja men det är ju sånt man får leva med, kanske det men om hälften av åken består av uppkört, omfruset, pucklar osv så kanske jag måste kompromissa lite.</p><p></p><p>Jag är inte negativ, det är bara det att hyllningskörerna är lite för samstämmiga för att jag inte ska bli lite orolig och ifall jag beställer custom, då förstår jag att det kostar men hitills tycker jag "de små" kostar lika mkt eller mer som de stora när de inte är custom utan enbart hand made.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 790675, member: 101593"] Men säg ett par on3p vicik som jag tycker verkar fina med frakt tull osv hamnar de på runt 900$ vilket är 6700kr utan bindning. Är 6700kr inte så mkt? Har du kollat på Atomics riktpriser för nästa säsong? De kostar mycket mindre och det är innan tysken fått sina händer på dem. Ok låt oss säga att on3p et al nu lägger mer tid på R&D, betyder det då att jag kommer att gilla dem mer för det? Nästa dilemma, många delar av nordamerika har inte riktigt samma terräng och snö som i europa, ett åk i europa är inte 400 fallhöjdsmeter nästan ospårat skogsåkning, utan kan vara en jäkla massa underlag (och ispucklar) i ett åk. Är småtillverkarnas skidor testade för det? Läser jag på tgr verkar de ofta släta över den delen som att jaja men det är ju sånt man får leva med, kanske det men om hälften av åken består av uppkört, omfruset, pucklar osv så kanske jag måste kompromissa lite. Jag är inte negativ, det är bara det att hyllningskörerna är lite för samstämmiga för att jag inte ska bli lite orolig och ifall jag beställer custom, då förstår jag att det kostar men hitills tycker jag "de små" kostar lika mkt eller mer som de stora när de inte är custom utan enbart hand made. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags att kitta för vintern - mitt i sommarvärmen!
Tillbaka
Topp