Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags att kitta för vintern - mitt i sommarvärmen!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 790685" data-attributes="member: 46762"><p>Är 900 dollar nupriset eller priset för presalen som tog slut i förrgår? För då är det ju ganska mycket, det är ju klart jämförbart med alla andra skidor vi kan få tag på. Då blir det ju avgörande hur de är att åka på (och ev. reklamationer). Personligen tycker jag att Atomic är ganska tråkiga och inte alls lika lekfulla som många andra tillverkare, vilket jag vet att många håller med mig om. Mina Atomic GS12 är insane-O, men det är raceskidor och det området kan de.</p><p></p><p>Med tanke på att jänkarna har mycket bättre förutsättningar tar de ut de stora skidor mest hela tiden. Kolla vad de flesta TGR-medlemmarna kör som daily drivers, visst det är många Legend XXL, men likaså Lhasa Pow och ON3P Wrenegades. Samma puderskidor ska vara roliga i pisterna och klara sig igenom puckelfält när det letas puder från gårdagen.</p><p></p><p>Den gångna säsongen var jag nästintill 100%-ig på mina Lotusar. Visst, dagarna i Hammarbybacken var det raceskidor eller parkskidor som gällde, och till skidtestet i Åre hade jag två nya skidor som jag ville prova. Övriga dagar, 1 vecka alperna, långweekend Funäs och några dagar Stryn, körde jag bara Lotus. Jag tror nog Nojlas har hyffsat liknande siffror...</p><p></p><p> [USER=121277]@Per[/USER], jo jag såg det nyss. Känns som att 190 är the way to go för de flesta. det hade varit mitt val.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 790685, member: 46762"] Är 900 dollar nupriset eller priset för presalen som tog slut i förrgår? För då är det ju ganska mycket, det är ju klart jämförbart med alla andra skidor vi kan få tag på. Då blir det ju avgörande hur de är att åka på (och ev. reklamationer). Personligen tycker jag att Atomic är ganska tråkiga och inte alls lika lekfulla som många andra tillverkare, vilket jag vet att många håller med mig om. Mina Atomic GS12 är insane-O, men det är raceskidor och det området kan de. Med tanke på att jänkarna har mycket bättre förutsättningar tar de ut de stora skidor mest hela tiden. Kolla vad de flesta TGR-medlemmarna kör som daily drivers, visst det är många Legend XXL, men likaså Lhasa Pow och ON3P Wrenegades. Samma puderskidor ska vara roliga i pisterna och klara sig igenom puckelfält när det letas puder från gårdagen. Den gångna säsongen var jag nästintill 100%-ig på mina Lotusar. Visst, dagarna i Hammarbybacken var det raceskidor eller parkskidor som gällde, och till skidtestet i Åre hade jag två nya skidor som jag ville prova. Övriga dagar, 1 vecka alperna, långweekend Funäs och några dagar Stryn, körde jag bara Lotus. Jag tror nog Nojlas har hyffsat liknande siffror... [USER=121277]@Per[/USER], jo jag såg det nyss. Känns som att 190 är the way to go för de flesta. det hade varit mitt val. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags att kitta för vintern - mitt i sommarvärmen!
Tillbaka
Topp