Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags att uppdatera utrustning. Tips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rossirossi" data-source="post: 1253968" data-attributes="member: 177406"><p>Jag drog ihop en ”one-quiver” setup i slutet på förra säsongen med syftet liftburen topptur då & då, vilket nu i efterhand med facit i hand blivit noll liftburen topptur och cirka 80% pist och 20% topptur. som jag nu har hunnit åka på & gå med i cirka 6 veckors tid.</p><p></p><p>Jag kör Black Crows Atris (108 midja) med bindningen Marker Duke PT 16. Skidorna väger betydligt mer än tjejens setup som är ett par Black Diamond Impulse 98 med en rambindning från Marker.</p><p></p><p>Jag tycker att min setup fungerar utmärkt, bortsett från att efter ett par dagars skidåkning i benen och enstaka toppturer så suger det bra i benen om du vill gå uppför mer än 2-3 gånger under samma tillfälle.</p><p></p><p>Jag tycker att skidorna funkar väldigt bra i pisten, men framför allt i lite stökigare snö. Finns säkert en uppsjö av olika setups som är en allätare förutom renodlad topptur. Men Atris & Impulse med en rambindning eller hybridbindning är i alla fall två skidor som jag vet funkar för ditt syfte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rossirossi, post: 1253968, member: 177406"] Jag drog ihop en ”one-quiver” setup i slutet på förra säsongen med syftet liftburen topptur då & då, vilket nu i efterhand med facit i hand blivit noll liftburen topptur och cirka 80% pist och 20% topptur. som jag nu har hunnit åka på & gå med i cirka 6 veckors tid. Jag kör Black Crows Atris (108 midja) med bindningen Marker Duke PT 16. Skidorna väger betydligt mer än tjejens setup som är ett par Black Diamond Impulse 98 med en rambindning från Marker. Jag tycker att min setup fungerar utmärkt, bortsett från att efter ett par dagars skidåkning i benen och enstaka toppturer så suger det bra i benen om du vill gå uppför mer än 2-3 gånger under samma tillfälle. Jag tycker att skidorna funkar väldigt bra i pisten, men framför allt i lite stökigare snö. Finns säkert en uppsjö av olika setups som är en allätare förutom renodlad topptur. Men Atris & Impulse med en rambindning eller hybridbindning är i alla fall två skidor som jag vet funkar för ditt syfte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags att uppdatera utrustning. Tips?
Tillbaka
Topp