Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Dags för bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MKOL" data-source="post: 1206475" data-attributes="member: 164657"><p>Jag är en cm. kortare en dig, en storlek större i fossingar och ungefär samma vikt och var i ditt läge inför förra säsongen och behövde en första "ordentlig" bräda efter att ha lärt mig grunderna ganska snabbt på en panikköpt bräda. Mitt val föll på Capita Outerspace Living (parat med Salomon District) som jag enbart baserat på spec'ar och recensioner tror kanske passar dig bättre. Kanske Super DOA är för "svår" redan nu? Outerspace Living passade mig utmärkt eftersom jag utvecklats rätt snabbt.</p><p></p><p>Jag bytte upp mig från Outerspace Living till Mercury (med Salomon Highlander) förra säsongen inte för att det var något fel med brädan utan primärt p.g.a. att jag utvecklat en ohälsosam förkärlek till fart och Outerspace Living blev aningens "fladdrig" när jag pressade den och mig själv. Förra säsongen blev konstig och jag har inte gett Mercury'n tillräckligt mycket åktid men hittills har vi inte riktigt klickat. men jag är övertygad om att det bara är en vanesak och tidsfråga.</p><p></p><p>Så kanske Outerspace Living? Eller rent av Mercury som förvisso är directional även om det är ytterst marginellt. Mercuryn ska även enligt recensioner ha bäst edge hold i Capita's sortiment.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MKOL, post: 1206475, member: 164657"] Jag är en cm. kortare en dig, en storlek större i fossingar och ungefär samma vikt och var i ditt läge inför förra säsongen och behövde en första "ordentlig" bräda efter att ha lärt mig grunderna ganska snabbt på en panikköpt bräda. Mitt val föll på Capita Outerspace Living (parat med Salomon District) som jag enbart baserat på spec'ar och recensioner tror kanske passar dig bättre. Kanske Super DOA är för "svår" redan nu? Outerspace Living passade mig utmärkt eftersom jag utvecklats rätt snabbt. Jag bytte upp mig från Outerspace Living till Mercury (med Salomon Highlander) förra säsongen inte för att det var något fel med brädan utan primärt p.g.a. att jag utvecklat en ohälsosam förkärlek till fart och Outerspace Living blev aningens "fladdrig" när jag pressade den och mig själv. Förra säsongen blev konstig och jag har inte gett Mercury'n tillräckligt mycket åktid men hittills har vi inte riktigt klickat. men jag är övertygad om att det bara är en vanesak och tidsfråga. Så kanske Outerspace Living? Eller rent av Mercury som förvisso är directional även om det är ytterst marginellt. Mercuryn ska även enligt recensioner ha bäst edge hold i Capita's sortiment. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Dags för bräda
Tillbaka
Topp