Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Dags för bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="unsuspected" data-source="post: 1206530" data-attributes="member: 140003"><p>Förlåt på förhand om jag kommer upplevas som en gubbe men boot är det absolut viktigaste i din utrustning, sen kommer bindningar och sist bräda så jag tycker att du börjar i fel ände.</p><p>Att fixa dina nuvarande boots om de är i rätt storlek eller köpa nya borde vara prio nummer ett. Visst är det tråkigt och tidskrävande samt att brädor har en annan dragningskraft än boots men dina fötter kommer att tacka dig. En bättre bräda och bindningar kan köpas billigt tills du hittar något du verkligen vill ha speciellt om ekonomin är knaper för dessa utgifter. </p><p>Så börja såhär istället är mitt råd:</p><p></p><p>Så här får du rätt storlek i boots</p><p>Detta ska enas göras barfota utan strumpor.</p><p>Mät i MM. Inget papper under.</p><p>Hälen tryckt mot väggen och gör en markering på golvet vid tippen av den tån som sticker ut längst. Mät sedan avståndet från väggen till markeringen. Upprepa för andra foten också.</p><p>MM = Mondopoint storlek.</p><p>För bredden, placera insidan av foten mot väggen och mät på fotens bredaste punkt. Upprepa för andra foten också.</p><p>Detta är det enklaste sättet att avgöra vilken storlek på boots är korrekt för dig.</p><p>Självklart finns det undantag så som knölar eller andra problemområden som behöver åtgärdas samt göra nya inlägg/sulor hos en bra bootfitter när ett par passande boots har inhandlats.</p><p></p><p>Beroende på var i landet du finns så kan du få hjälp att hitta boots som passar.</p><p>Är du i Stockholm så skicka PM så kan jag hjälpa till med boots och resten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="unsuspected, post: 1206530, member: 140003"] Förlåt på förhand om jag kommer upplevas som en gubbe men boot är det absolut viktigaste i din utrustning, sen kommer bindningar och sist bräda så jag tycker att du börjar i fel ände. Att fixa dina nuvarande boots om de är i rätt storlek eller köpa nya borde vara prio nummer ett. Visst är det tråkigt och tidskrävande samt att brädor har en annan dragningskraft än boots men dina fötter kommer att tacka dig. En bättre bräda och bindningar kan köpas billigt tills du hittar något du verkligen vill ha speciellt om ekonomin är knaper för dessa utgifter. Så börja såhär istället är mitt råd: Så här får du rätt storlek i boots Detta ska enas göras barfota utan strumpor. Mät i MM. Inget papper under. Hälen tryckt mot väggen och gör en markering på golvet vid tippen av den tån som sticker ut längst. Mät sedan avståndet från väggen till markeringen. Upprepa för andra foten också. MM = Mondopoint storlek. För bredden, placera insidan av foten mot väggen och mät på fotens bredaste punkt. Upprepa för andra foten också. Detta är det enklaste sättet att avgöra vilken storlek på boots är korrekt för dig. Självklart finns det undantag så som knölar eller andra problemområden som behöver åtgärdas samt göra nya inlägg/sulor hos en bra bootfitter när ett par passande boots har inhandlats. Beroende på var i landet du finns så kan du få hjälp att hitta boots som passar. Är du i Stockholm så skicka PM så kan jag hjälpa till med boots och resten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Dags för bräda
Tillbaka
Topp