Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags för köp men helt vilsen - All mountain
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndreasM" data-source="post: 1042740" data-attributes="member: 135983"><p>Jag åker liknande som dig.</p><p></p><p>Spenderade enhel del tid och jag slutade med 195cm låga skidor, 108mm midja med rocker framtill. Det jag upptäckte var att skidorna var betydligt mycket bättre i pist än vad jag trodde. Hade med facit i hand valt ännu bredare skidor för att få ännu bättre offpistprestanda. Kortare krökningsradie ger generellt skidor som funkar bättre i lägre hastigheter. Jag gillar att åka snabbt i pisten och slutade på 27m radie vilket jag är nöjd med. Jag kör K2 Sidestash 195, i princip samma skida heter nummera Annex 108.</p><p></p><p>För dig tror jag du ska kolla på 185-195cm långa skidor med rocker framtil och 100-120mm i midja. Sen är frågan om du vill ta steget till mer mittmonterade skidor med rocker både fram och bak eller köra mer traditionella skidor.</p><p></p><p>De skidor du är ute efter finns i Allmountain kategorin.</p><p></p><p>Lite diffust inlägg men det ger iaf någon riktning vart du ska kolla. Sport Conrad har ju bra erbjudanden och du får mycket för pengarna nu. Salomon Rocker2 108 är ett populärt tips. Extrem Project 100 för mer fokus på pistprestanda eller forumets egna Extrem Opinion 122 för mer fokus på offpistprestanda som även kommer i en 108mm variant.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndreasM, post: 1042740, member: 135983"] Jag åker liknande som dig. Spenderade enhel del tid och jag slutade med 195cm låga skidor, 108mm midja med rocker framtill. Det jag upptäckte var att skidorna var betydligt mycket bättre i pist än vad jag trodde. Hade med facit i hand valt ännu bredare skidor för att få ännu bättre offpistprestanda. Kortare krökningsradie ger generellt skidor som funkar bättre i lägre hastigheter. Jag gillar att åka snabbt i pisten och slutade på 27m radie vilket jag är nöjd med. Jag kör K2 Sidestash 195, i princip samma skida heter nummera Annex 108. För dig tror jag du ska kolla på 185-195cm långa skidor med rocker framtil och 100-120mm i midja. Sen är frågan om du vill ta steget till mer mittmonterade skidor med rocker både fram och bak eller köra mer traditionella skidor. De skidor du är ute efter finns i Allmountain kategorin. Lite diffust inlägg men det ger iaf någon riktning vart du ska kolla. Sport Conrad har ju bra erbjudanden och du får mycket för pengarna nu. Salomon Rocker2 108 är ett populärt tips. Extrem Project 100 för mer fokus på pistprestanda eller forumets egna Extrem Opinion 122 för mer fokus på offpistprestanda som även kommer i en 108mm variant. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags för köp men helt vilsen - All mountain
Tillbaka
Topp