Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Dags för lite brädsnack!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 369749" data-attributes="member: 59533"><p>Bumpar tråden lite och ställer samtidigt en fråga som är lite OT.</p><p>Någon som har tips på en bräda med relativt lång svängradie >~8.6, gärna radiell skärning, hård mellan fötterna medelstyv nose och tail, och lätt. Jag har kollat in Lib-tech Phoenix brädan som verkar ha det jag vill, förrutom just magne-traction. Ingen annan lib har riktigt den svängradie jag vill ha. Men om vi glömmer magne-traction (vilketsom), vad finns det för fortåkarbrädor som inte viker sig i höghastighetssvängar men som samtidigt inte är för hårda så att dom istället blir helt livlösa i lägre farter. En riktigt riktigt vridstyv bräda som fortfarande har bra flex längs med vore idealt såklart.</p><p></p><p>Vill kunna slänga runt en 360 utan problem nerför en klippa utan att känna mig som en tegelsten dessutom. Så en freestyle inspirerad freeride bräda låter ju rätt. Någon som har något att rekommendera. Skriva gärna också vad/hur ni åker och vart/förhållanden.</p><p></p><p>Tips mottages gladeligen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 369749, member: 59533"] Bumpar tråden lite och ställer samtidigt en fråga som är lite OT. Någon som har tips på en bräda med relativt lång svängradie >~8.6, gärna radiell skärning, hård mellan fötterna medelstyv nose och tail, och lätt. Jag har kollat in Lib-tech Phoenix brädan som verkar ha det jag vill, förrutom just magne-traction. Ingen annan lib har riktigt den svängradie jag vill ha. Men om vi glömmer magne-traction (vilketsom), vad finns det för fortåkarbrädor som inte viker sig i höghastighetssvängar men som samtidigt inte är för hårda så att dom istället blir helt livlösa i lägre farter. En riktigt riktigt vridstyv bräda som fortfarande har bra flex längs med vore idealt såklart. Vill kunna slänga runt en 360 utan problem nerför en klippa utan att känna mig som en tegelsten dessutom. Så en freestyle inspirerad freeride bräda låter ju rätt. Någon som har något att rekommendera. Skriva gärna också vad/hur ni åker och vart/förhållanden. Tips mottages gladeligen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Dags för lite brädsnack!
Tillbaka
Topp