Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Dags för lite brädsnack!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 415556"><p>Men om du har rocker mellan bindningarna så det SPANN! Rocker är en nos/tail som börjar tidigare än vanligt. Alltså menas det att brädan ligger i mellan bindningarna. Med andra ord exakt som det står på Lib Techs sida så är det rocker. Med andra ord anläggningsytan är BARA mellan bindningarna. Rockern börjar vid bindningarna och framå/bakåt!</p><p></p><p>Du kan inte ha rocker mellan bindningarna för då skulle det se ut som en vanlig bräda. Kolla på tex Spatula i skidvärlden eller någon annan skida så förstår du hur jag menar....</p><p></p><p>//H</p><p></p><p>Edit: Alltså som vanligt har olika företag/märken olika åsikter om samma saker. Om det är rocker mellan bindningarna är alltså det ingen "planyta" på brädan? Är det rätt uppfattat? Brädan jag åkte på kunde jag ju iaf åka på och den kändes som det fanns plan yta på den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 415556"] Men om du har rocker mellan bindningarna så det SPANN! Rocker är en nos/tail som börjar tidigare än vanligt. Alltså menas det att brädan ligger i mellan bindningarna. Med andra ord exakt som det står på Lib Techs sida så är det rocker. Med andra ord anläggningsytan är BARA mellan bindningarna. Rockern börjar vid bindningarna och framå/bakåt! Du kan inte ha rocker mellan bindningarna för då skulle det se ut som en vanlig bräda. Kolla på tex Spatula i skidvärlden eller någon annan skida så förstår du hur jag menar.... //H Edit: Alltså som vanligt har olika företag/märken olika åsikter om samma saker. Om det är rocker mellan bindningarna är alltså det ingen "planyta" på brädan? Är det rätt uppfattat? Brädan jag åkte på kunde jag ju iaf åka på och den kändes som det fanns plan yta på den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Dags för lite brädsnack!
Tillbaka
Topp