Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Dags för ny bräda, passa på?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="c-cino" data-source="post: 946630"><p>Tja!</p><p></p><p>Väldigt passande har jag nu lyckats köra sönder min fem år gamla bräda, och borde då vara dags för en ny.</p><p>Är det någonting man borde passa på och göra nu, eller borde man vänta ännu längre framåt våren eller ska man köpa till hösten/början av vintern nästa år?</p><p></p><p>Jag är ca 180 lång, väger runt 68 kg, skostorlek ca 43. Älskar att åka i skogen/off-pist mellan pister osv. Knatar inte för att åka, och ser alltid till att köra liftburet så jag kan komma ned vid en lift.</p><p>Kör även en del hopp, lite mindre o gör 3or och sådant i samt leker på boxar/rails ibland.</p><p>Letar alltså efter en freestyle/freeride bräda om jag har förstått det hela rätt, något som kan användas på hela berget.</p><p></p><p>Har bla kollat på en Forum Conflict 155</p><p><a href="http://www.blue-tomato.com/sv/Freestyle-Freeride/Forum-Conflict-160-11-12/product.bto;jsessionid=0a1e042c1f493100be77abf641bea7b7881bf1331043.node4?product=300396973&department=off&refsource=productguide" target="_blank">http://www.blue-tomato.com/sv/Freestyle-Freeride/Forum-Conflict-160-11-12/product.bto;jsessionid=0a1e042c1f493100be77abf641bea7b7881bf1331043.node4?product=300396973&department=off&refsource=productguide</a></p><p></p><p>Kanske även en Forum Youngblood 156 eller en Lib Tech Phoenix Jamie "någonting"...</p><p>Vad tror ni?</p><p></p><p>Skulle även vilja veta lite mer om bindningar som skulle passa för mig?</p><p></p><p>edit: tycker själv jag är en bra åkare, har åkt väldigt länge men är inte någon direkt fena i parken.</p><p>men åka kan jag, skulle väl lägga mig på avancerad-expert bräda hellre än en nybörjare-avancerad på blue-tomato.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="c-cino, post: 946630"] Tja! Väldigt passande har jag nu lyckats köra sönder min fem år gamla bräda, och borde då vara dags för en ny. Är det någonting man borde passa på och göra nu, eller borde man vänta ännu längre framåt våren eller ska man köpa till hösten/början av vintern nästa år? Jag är ca 180 lång, väger runt 68 kg, skostorlek ca 43. Älskar att åka i skogen/off-pist mellan pister osv. Knatar inte för att åka, och ser alltid till att köra liftburet så jag kan komma ned vid en lift. Kör även en del hopp, lite mindre o gör 3or och sådant i samt leker på boxar/rails ibland. Letar alltså efter en freestyle/freeride bräda om jag har förstått det hela rätt, något som kan användas på hela berget. Har bla kollat på en Forum Conflict 155 [URL]http://www.blue-tomato.com/sv/Freestyle-Freeride/Forum-Conflict-160-11-12/product.bto;jsessionid=0a1e042c1f493100be77abf641bea7b7881bf1331043.node4?product=300396973&department=off&refsource=productguide[/URL] Kanske även en Forum Youngblood 156 eller en Lib Tech Phoenix Jamie "någonting"... Vad tror ni? Skulle även vilja veta lite mer om bindningar som skulle passa för mig? edit: tycker själv jag är en bra åkare, har åkt väldigt länge men är inte någon direkt fena i parken. men åka kan jag, skulle väl lägga mig på avancerad-expert bräda hellre än en nybörjare-avancerad på blue-tomato. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Dags för ny bräda, passa på?
Tillbaka
Topp