Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags för nya, eller?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JackR" data-source="post: 1330162" data-attributes="member: 161388"><p>Hej Freeriders! </p><p></p><p>Är en 30 årig man på 75kg och 178 höjdcentimer som undrar om det är dags för ett skidbyte. Åker en vecka i Mars till alperna varje år och har i dagsläget ett par Armada Invictus 99Ti 2017 modell som I köptes samma år.</p><p>Länk: <a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/armada-invictus-99-ti-2017.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/armada-invictus-99-ti-2017.html</a></p><p></p><p>Är väl rätt nöjd med skidorna, tyvärr brukar ju alperna i Mars inte bjuda på något puder så det blir nästan bara pist. Det går carva riktigt ordentligt om det är lite mjukt i backen och rätt så brant, med långa svängar. Men är det isigt så fladdrar dom rätt rejält och det blir väldigt svårt att trycka ner skidan så man kommer upp på kanten. Det blir mest kana om det är för isigt. </p><p></p><p>Nu kommer dilemmat, ska jag köpa ett par pistskidor eller fortsätta på all mountain-spåret då vädret faktiskt bjuder på puder. Kollade måtten på Nordica Unleashed 98 och de verkar ju nästan som det är samma skida som de jag har nu(?) </p><p></p><p>Eller kanske köpa nya all mountain med mindre midja på kanske 85 och kortare än de 179cm som jag har idag. Hjälp mig haha, skidor är en djungel!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JackR, post: 1330162, member: 161388"] Hej Freeriders! Är en 30 årig man på 75kg och 178 höjdcentimer som undrar om det är dags för ett skidbyte. Åker en vecka i Mars till alperna varje år och har i dagsläget ett par Armada Invictus 99Ti 2017 modell som I köptes samma år. Länk: [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/armada-invictus-99-ti-2017.html[/URL] Är väl rätt nöjd med skidorna, tyvärr brukar ju alperna i Mars inte bjuda på något puder så det blir nästan bara pist. Det går carva riktigt ordentligt om det är lite mjukt i backen och rätt så brant, med långa svängar. Men är det isigt så fladdrar dom rätt rejält och det blir väldigt svårt att trycka ner skidan så man kommer upp på kanten. Det blir mest kana om det är för isigt. Nu kommer dilemmat, ska jag köpa ett par pistskidor eller fortsätta på all mountain-spåret då vädret faktiskt bjuder på puder. Kollade måtten på Nordica Unleashed 98 och de verkar ju nästan som det är samma skida som de jag har nu(?) Eller kanske köpa nya all mountain med mindre midja på kanske 85 och kortare än de 179cm som jag har idag. Hjälp mig haha, skidor är en djungel! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags för nya, eller?
Tillbaka
Topp