Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags för nya, eller?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1330166" data-attributes="member: 144594"><p>Jag har ett par Nordica Unleashed 98 och har lyckats "carva" med dem i betongsnö och minus 18, röd backe, snäll fart. De fladdrar kanske mindre än dina Armada, men det är bara en gissning, jag åker inte jättefort. Mycket nöjd med dem så långt efter endast cirka tre skiddagar på dem. Men självklart är det bättre med smalare skidor om det är bättre carvingegenskaper du är ute efter. Det kan bara du bestämma.</p><p>En tanke är att behålla dina Armada, det är ju ingen dålig skida, och komplettera med ett par smalare carvingskidor. Men då ska du nog gå ner rejält i bredd, typ under 80 mm, för att inte få onödigt överlapp. Och i ett senare skede byta ut dina Armador. Så har jag det, äger även ett par Völkl Deacon 80 (en föregångare till Peregrine-serien). Mycket nöjd med dem.</p><p></p><p>PS se till att dina Armada har perfekt slipade kanter innan du dömer ut dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1330166, member: 144594"] Jag har ett par Nordica Unleashed 98 och har lyckats "carva" med dem i betongsnö och minus 18, röd backe, snäll fart. De fladdrar kanske mindre än dina Armada, men det är bara en gissning, jag åker inte jättefort. Mycket nöjd med dem så långt efter endast cirka tre skiddagar på dem. Men självklart är det bättre med smalare skidor om det är bättre carvingegenskaper du är ute efter. Det kan bara du bestämma. En tanke är att behålla dina Armada, det är ju ingen dålig skida, och komplettera med ett par smalare carvingskidor. Men då ska du nog gå ner rejält i bredd, typ under 80 mm, för att inte få onödigt överlapp. Och i ett senare skede byta ut dina Armador. Så har jag det, äger även ett par Völkl Deacon 80 (en föregångare till Peregrine-serien). Mycket nöjd med dem. PS se till att dina Armada har perfekt slipade kanter innan du dömer ut dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags för nya, eller?
Tillbaka
Topp