Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dags för nya gogglar, Oakley Prizm fortfarande bäst?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 1299367" data-attributes="member: 54815"><p>Jag gjorde ett goggletest en gång för en tidning, och kom fram till följande:</p><p></p><p>Prizm är absolut svinbra. Sweet Protections RIG är lite bättre. Sen finns det flertalet som andra som också är riktigt bra, som Giro och Smith till exempel. </p><p></p><p>Det hela beror också ganska mycket på dina ögon, vilka färger du ser lite sämre eller lite bättre och dina personliga preferenser. Alla människor ser tydligen inte kontraster på exakt samma sätt. Därför kanske Hi Yellow funkar bättre för någon, och Hi Pink bättre för någon annan. Här kommer även ålder in, äldre människor behöver ofta lite annan typ av kontrasthöjning än unga. </p><p></p><p>Själv har jag gått över helt på Julbos fotokromatiska 1-4-lins. Det går att ha samma varje dag utan att byta, och kontrasthöjningen är nästan lika bra som Sweets.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 1299367, member: 54815"] Jag gjorde ett goggletest en gång för en tidning, och kom fram till följande: Prizm är absolut svinbra. Sweet Protections RIG är lite bättre. Sen finns det flertalet som andra som också är riktigt bra, som Giro och Smith till exempel. Det hela beror också ganska mycket på dina ögon, vilka färger du ser lite sämre eller lite bättre och dina personliga preferenser. Alla människor ser tydligen inte kontraster på exakt samma sätt. Därför kanske Hi Yellow funkar bättre för någon, och Hi Pink bättre för någon annan. Här kommer även ålder in, äldre människor behöver ofta lite annan typ av kontrasthöjning än unga. Själv har jag gått över helt på Julbos fotokromatiska 1-4-lins. Det går att ha samma varje dag utan att byta, och kontrasthöjningen är nästan lika bra som Sweets. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dags för nya gogglar, Oakley Prizm fortfarande bäst?
Tillbaka
Topp