Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dags för nya pjäxor...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1277505" data-attributes="member: 83225"><p>För rak i skaftet låter inte alls bra. Jag fick panik när jag spände mina hårdare ett åk nyligen och därmed blev mer upprätt. Jag fick ingen kraft alls framåt. Hur skiljer sig 3-del mot överlapp där? Är det bara enklare att modifiera skaftvinkel på överlapp eller är överlapp generellt mindre upprätta?</p><p></p><p>Edit: Gjorde en liten koll och kan konstatera att det kan skilja rätt rejält. Lupo har 11grader, MTN Lab har 13,5 och Roxa R3 har 16... För en samhällsvetare kanske någon kan bekräfta att jag tänker rätt när forward lean-vinkeln är vinkeln på skaftet relativt ett vertikalt skaft? De flesta bilder visar på vinkeln mellan sula och skaft men den befinner sig ju i helt andra tal, närmare 80 grader och lägre tal innebär mer framåtlutande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1277505, member: 83225"] För rak i skaftet låter inte alls bra. Jag fick panik när jag spände mina hårdare ett åk nyligen och därmed blev mer upprätt. Jag fick ingen kraft alls framåt. Hur skiljer sig 3-del mot överlapp där? Är det bara enklare att modifiera skaftvinkel på överlapp eller är överlapp generellt mindre upprätta? Edit: Gjorde en liten koll och kan konstatera att det kan skilja rätt rejält. Lupo har 11grader, MTN Lab har 13,5 och Roxa R3 har 16... För en samhällsvetare kanske någon kan bekräfta att jag tänker rätt när forward lean-vinkeln är vinkeln på skaftet relativt ett vertikalt skaft? De flesta bilder visar på vinkeln mellan sula och skaft men den befinner sig ju i helt andra tal, närmare 80 grader och lägre tal innebär mer framåtlutande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dags för nya pjäxor...
Tillbaka
Topp