Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dags för nya pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1049403" data-attributes="member: 34110"><p>Det är iallafall en siffra som ofta och länge har angetts ifrån "branschen" eller tillverkarna men som det, mig veterligen, aldrig har visats på vad som ligger till grund för den rekommendationen.</p><p>Och då menar jag inte sunkiga uttalanden om att flexet är "slut" utan faktisk mät-data som, på ett objektivt sätt, kan styrka att pjäxans funktionalitet är såpass komprometterad att det motiverar ett byte.</p><p>Där borde det kunna variera ganska rejält mellan FIS-åkarna och t.ex. barnskidlärarna i Lindvallen, för att inte nämna 3veckor om året sladdandes i blåa pisten åkarna för att nämna bara tre grupper som borde ha olika effekt på en pjäxas livslängd.</p><p></p><p>Någon som har, eller har sett några faktiska data? Ett research-paper eller två borde ju ha skrivits på området eftersom man är så konsekvent i rekommendationen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1049403, member: 34110"] Det är iallafall en siffra som ofta och länge har angetts ifrån "branschen" eller tillverkarna men som det, mig veterligen, aldrig har visats på vad som ligger till grund för den rekommendationen. Och då menar jag inte sunkiga uttalanden om att flexet är "slut" utan faktisk mät-data som, på ett objektivt sätt, kan styrka att pjäxans funktionalitet är såpass komprometterad att det motiverar ett byte. Där borde det kunna variera ganska rejält mellan FIS-åkarna och t.ex. barnskidlärarna i Lindvallen, för att inte nämna 3veckor om året sladdandes i blåa pisten åkarna för att nämna bara tre grupper som borde ha olika effekt på en pjäxas livslängd. Någon som har, eller har sett några faktiska data? Ett research-paper eller två borde ju ha skrivits på området eftersom man är så konsekvent i rekommendationen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dags för nya pjäxor?
Tillbaka
Topp