Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags för nya skidor, men vilka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1083113" data-attributes="member: 29440"><p>Fick reda på att soul 7 HD är uppdaterad till i år (tillägget HD antar jag)</p><p>Så blev lite nyfiken på dem nu, irriterar mig lite på att jag inte minns exakt vad det var jag inte riktigt gillade med föregångaren (det var inte Super 7 som jag hade testat) men tror att jag tyckte de var lite för mjuk tail och att de fladdrade en del då det var ganska uppkörd pist jag körde i.</p><p>Men vad jag har förstått så har de blivit lite styvare till i år mha lite kolfiber bl.a.</p><p>Den verkar ju ha rätt bra flyt trots att den inte är jättebred.</p><p></p><p>Någon som har testat årets modell och kan ge lite mer input?</p><p></p><p>Edit: Blev till slut ett par Soul 7 HD årets modell.</p><p>Körda en vecka men mestadels i pist pga. snöbrist tyvärr, men några turer i orörd snö i skogen blev det i alla fall men inte mer än 10-15cm puder.</p><p>Är mycket nöjd med dem och tycker de hade det mesta av de egenskaper jag sökte. Svårt att bedöma offpist/puderegenskaperna ännu, men i pist överträffade de förväntningarna måste jag säga.</p><p>Blir kanske ändå att komplettera med ett par bredare skidor runt 125mm så småningom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1083113, member: 29440"] Fick reda på att soul 7 HD är uppdaterad till i år (tillägget HD antar jag) Så blev lite nyfiken på dem nu, irriterar mig lite på att jag inte minns exakt vad det var jag inte riktigt gillade med föregångaren (det var inte Super 7 som jag hade testat) men tror att jag tyckte de var lite för mjuk tail och att de fladdrade en del då det var ganska uppkörd pist jag körde i. Men vad jag har förstått så har de blivit lite styvare till i år mha lite kolfiber bl.a. Den verkar ju ha rätt bra flyt trots att den inte är jättebred. Någon som har testat årets modell och kan ge lite mer input? Edit: Blev till slut ett par Soul 7 HD årets modell. Körda en vecka men mestadels i pist pga. snöbrist tyvärr, men några turer i orörd snö i skogen blev det i alla fall men inte mer än 10-15cm puder. Är mycket nöjd med dem och tycker de hade det mesta av de egenskaper jag sökte. Svårt att bedöma offpist/puderegenskaperna ännu, men i pist överträffade de förväntningarna måste jag säga. Blir kanske ändå att komplettera med ett par bredare skidor runt 125mm så småningom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags för nya skidor, men vilka?
Tillbaka
Topp