Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags för puder-Dynastar Big Dump?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 898436" data-attributes="member: 33054"><p>Utan att vara för elak mot Dynastar kan man nog säga att Big Dump var en rejäl miss att börja producera. De missade rockertänket. Så gör man inte skidor 2011 som är tänkta för lössnö. För tio år sedan var tankesättet sådant, om än lite smalare. Typ Head Monster 103. Blysänken istället för surfverktyg. Gillar man den typ av skida, hård och stabil är nog Salomon Dictator bästa köpet. För en stark person som åker fort och i uppåkt snö är de suveräna.</p><p></p><p>Du har säkert styrkan och modet för Big Dump, men som det står ovan så är det nog inte så kul.</p><p></p><p>Vill du ha en skida att bita i, som ändå har skönt flyt och hjälper dig rekommenderar jag BD Gigawatt. Kommer nu till hösten. Har för mig att den är 135 i midjan. Annars ett par gamla Rocker från Salomon billigt på någon rea. Kuro 195 är mer lättåkt och surfig, samma sak med Völkl Shiro som är smalare, mer allround och ett riktigt bra alternativ. Det är inte alls puder hela tiden ens i BC om man åker i ett skidområde.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 898436, member: 33054"] Utan att vara för elak mot Dynastar kan man nog säga att Big Dump var en rejäl miss att börja producera. De missade rockertänket. Så gör man inte skidor 2011 som är tänkta för lössnö. För tio år sedan var tankesättet sådant, om än lite smalare. Typ Head Monster 103. Blysänken istället för surfverktyg. Gillar man den typ av skida, hård och stabil är nog Salomon Dictator bästa köpet. För en stark person som åker fort och i uppåkt snö är de suveräna. Du har säkert styrkan och modet för Big Dump, men som det står ovan så är det nog inte så kul. Vill du ha en skida att bita i, som ändå har skönt flyt och hjälper dig rekommenderar jag BD Gigawatt. Kommer nu till hösten. Har för mig att den är 135 i midjan. Annars ett par gamla Rocker från Salomon billigt på någon rea. Kuro 195 är mer lättåkt och surfig, samma sak med Völkl Shiro som är smalare, mer allround och ett riktigt bra alternativ. Det är inte alls puder hela tiden ens i BC om man åker i ett skidområde. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags för puder-Dynastar Big Dump?
Tillbaka
Topp