Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags för randoneeprylar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="4800" data-source="post: 517982" data-attributes="member: 71120"><p>Hej!</p><p></p><p>4800 heter Legend 08/09 på Sport Conrad. Jag kör dessa. Klart bästa skidan för toppturer jag provat. Kolla även in Dynastar Alti Trail powder. </p><p></p><p>K2 Shuksan sägs vara bra. Även Snowwolf från Völkl är en skida med gott rykte.</p><p></p><p>Ang Dynafit. Om du ska gå många turer är det bra. Men för den som går 2-5 turer per år räcker den utrustning du har. Då kan du köra med dina vanliga alpinpjäxor. Nackdelen med alpinpjäxor är egentligen två saker: vikten och en dålig greppsula. Fördelen är att du mycket lättare driver skidan genom tung snö eller bristande skare. Själv gick jag 2-5 turer / vecka under de år jag bodde i fjällen. </p><p></p><p>Det sista året gick jag enbart med alpinpjäxor (även om jag är lite av ett klätterfreak som gillar långa turer) orsaken till detta är att ev randopjuck kommer att mattas om du använder dom mycket. Även de tuffaste pjucken gör det. Någonstans måste ju viktskillnaden betalas. Typ.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="4800, post: 517982, member: 71120"] Hej! 4800 heter Legend 08/09 på Sport Conrad. Jag kör dessa. Klart bästa skidan för toppturer jag provat. Kolla även in Dynastar Alti Trail powder. K2 Shuksan sägs vara bra. Även Snowwolf från Völkl är en skida med gott rykte. Ang Dynafit. Om du ska gå många turer är det bra. Men för den som går 2-5 turer per år räcker den utrustning du har. Då kan du köra med dina vanliga alpinpjäxor. Nackdelen med alpinpjäxor är egentligen två saker: vikten och en dålig greppsula. Fördelen är att du mycket lättare driver skidan genom tung snö eller bristande skare. Själv gick jag 2-5 turer / vecka under de år jag bodde i fjällen. Det sista året gick jag enbart med alpinpjäxor (även om jag är lite av ett klätterfreak som gillar långa turer) orsaken till detta är att ev randopjuck kommer att mattas om du använder dom mycket. Även de tuffaste pjucken gör det. Någonstans måste ju viktskillnaden betalas. Typ. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dags för randoneeprylar
Tillbaka
Topp