Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
DaKine erfarenheter!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 61212" data-attributes="member: 28793"><p>Dakines bärsystem är smart av två skäl dels slipper man släpa bakänen på skidorna i backen. Dels slipper man ha dom slående i huvudet vilket blir fallet med många koventionella system där man sätter dom rakt upp. (Ortovox mfl). </p><p></p><p>Problem som jag tycker med helipron är för många remmar för skidåkare. Jag har klippt av en massa och sytt ihop (innan vertexen kom), men jag skulle rekomendera Vertexen. </p><p></p><p>Annars är det bara att hålla med. Sitter tokbra, lagomstor för lunch (2 gel och en powerbar), videokamera, förstärkningsplagg, kaffetermos, vattenpåse, spade, sond och 1st aid.</p><p></p><p>Min har börjat blir lite väl sliten i spadfacket nertill, så jag måste eventuellt upfinna nån smart lagning till vintern... Annars så är den hållbar med bra finnish.</p><p></p><p>Jag kör även med en poacher då jag behöver ha med mer prylar. Den sitter inte riktigt lika toppen då den är lite större, men går alldeles utmärkt den med. Den enda säck som jag provat som sitter böttre är Arcteryx m35... Men då är det ju en annan prislapp också!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 61212, member: 28793"] Dakines bärsystem är smart av två skäl dels slipper man släpa bakänen på skidorna i backen. Dels slipper man ha dom slående i huvudet vilket blir fallet med många koventionella system där man sätter dom rakt upp. (Ortovox mfl). Problem som jag tycker med helipron är för många remmar för skidåkare. Jag har klippt av en massa och sytt ihop (innan vertexen kom), men jag skulle rekomendera Vertexen. Annars är det bara att hålla med. Sitter tokbra, lagomstor för lunch (2 gel och en powerbar), videokamera, förstärkningsplagg, kaffetermos, vattenpåse, spade, sond och 1st aid. Min har börjat blir lite väl sliten i spadfacket nertill, så jag måste eventuellt upfinna nån smart lagning till vintern... Annars så är den hållbar med bra finnish. Jag kör även med en poacher då jag behöver ha med mer prylar. Den sitter inte riktigt lika toppen då den är lite större, men går alldeles utmärkt den med. Den enda säck som jag provat som sitter böttre är Arcteryx m35... Men då är det ju en annan prislapp också! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
DaKine erfarenheter!!
Tillbaka
Topp