Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dakine - Fall Line Double 190cm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1029845" data-attributes="member: 77701"><p><strong>Sidospår:</strong> Visst vore det trevligt om alla bolag inom Star Alliance (där bl.a. SAS, Swiss och Lufthansa ingår) hade samma regler gällande skidbagage? Inte minst med tanke på att Swiss hör till de schysstaste och SAS är bland de mest fyrkantiga och hopplösa när det kommer till skidfodral med hjul (oavsett vikt). Codeshare kan bli ett elände, som ovan nämnt.</p><p>Har f.ö. aldrig haft några problem med att få med mig två par lagg – så länge jag pressat ner dem bägge i ett "vanligt" tunt fodral utan hjul. Samma lagg (obs bara skidor+stavar inget annat = väl inom viktgränsen) i dubbelfodral på hjul = tvärstopp.</p><p></p><p><strong>On topic:</strong> OP, en sak du kanske skulle kunna testa är att slå en pling till någon butik som saluför skidfodralet du är nyfiken på samt Katana 190 (eller någon ännu längre skida) och fråga om de kan prova åt dig. Alternativet är att någon på forumen gör dig samma tjänst, men det verkar ju inte finnas någon i den här tråden som har den setupen..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1029845, member: 77701"] [b]Sidospår:[/b] Visst vore det trevligt om alla bolag inom Star Alliance (där bl.a. SAS, Swiss och Lufthansa ingår) hade samma regler gällande skidbagage? Inte minst med tanke på att Swiss hör till de schysstaste och SAS är bland de mest fyrkantiga och hopplösa när det kommer till skidfodral med hjul (oavsett vikt). Codeshare kan bli ett elände, som ovan nämnt. Har f.ö. aldrig haft några problem med att få med mig två par lagg – så länge jag pressat ner dem bägge i ett "vanligt" tunt fodral utan hjul. Samma lagg (obs bara skidor+stavar inget annat = väl inom viktgränsen) i dubbelfodral på hjul = tvärstopp. [b]On topic:[/b] OP, en sak du kanske skulle kunna testa är att slå en pling till någon butik som saluför skidfodralet du är nyfiken på samt Katana 190 (eller någon ännu längre skida) och fråga om de kan prova åt dig. Alternativet är att någon på forumen gör dig samma tjänst, men det verkar ju inte finnas någon i den här tråden som har den setupen.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dakine - Fall Line Double 190cm?
Tillbaka
Topp