Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Dålig passform på turpjäxorna (BD factor)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Almen1" data-source="post: 1036934" data-attributes="member: 46316"><p>Hej,</p><p></p><p>Jag har ett problem med dåligt hälfäste/sladdrig innersko på mina BD Factor.</p><p>Det märks inte så mycket på väg upp, men jag upplever att åkningen utför blir lidande.</p><p>Jag tappar sonika känslan att ben-fot-pjäxa-skida är sammanfogade (vilket jag känner i mina Alpinpjäxor/alpin setup.) Det är riktigt frustrerande att känna att allt glappar och rör på sig utanför min kontroll. Jag har börjat spänna pjäxan allt hårdare, men det resulterar i att foten somnar/domnar utan att jag upplever att foten sitter klockrent i pjäxan...</p><p>Jag uppskattar BD, bla att jag kan skifta sulor och kunna använda en pjäxa till mina Dynafit bindningar, och samma sko till mina Alpinbindningar (Nu har jag en tanke att bara köra EPF-bindningar och gummisulor på pjäxorna, men så är inte fallet på alla skidor i dagsläget)</p><p></p><p>Tips och råd mottages tacksamt gällande moddning av skon. </p><p>Det skall nämnas att jag har formgjutna sulor i pjäxorna.</p><p></p><p>Plan B är att skaffa par andra pjäxor inom kort.</p><p></p><p>Hälsningar Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Almen1, post: 1036934, member: 46316"] Hej, Jag har ett problem med dåligt hälfäste/sladdrig innersko på mina BD Factor. Det märks inte så mycket på väg upp, men jag upplever att åkningen utför blir lidande. Jag tappar sonika känslan att ben-fot-pjäxa-skida är sammanfogade (vilket jag känner i mina Alpinpjäxor/alpin setup.) Det är riktigt frustrerande att känna att allt glappar och rör på sig utanför min kontroll. Jag har börjat spänna pjäxan allt hårdare, men det resulterar i att foten somnar/domnar utan att jag upplever att foten sitter klockrent i pjäxan... Jag uppskattar BD, bla att jag kan skifta sulor och kunna använda en pjäxa till mina Dynafit bindningar, och samma sko till mina Alpinbindningar (Nu har jag en tanke att bara köra EPF-bindningar och gummisulor på pjäxorna, men så är inte fallet på alla skidor i dagsläget) Tips och råd mottages tacksamt gällande moddning av skon. Det skall nämnas att jag har formgjutna sulor i pjäxorna. Plan B är att skaffa par andra pjäxor inom kort. Hälsningar Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Dålig passform på turpjäxorna (BD factor)
Tillbaka
Topp