Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Dålig passform på turpjäxorna (BD factor)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Almen1" data-source="post: 1037013" data-attributes="member: 46316"><p>Hej,</p><p></p><p>Tack för tipsen.</p><p>Jag uppfattar att när foten blir varm börjar innerskon att "softa till sig".</p><p>Hela skon blir lite "formlös", och det minskade hälgreppet är det som påverkar mig värst.</p><p></p><p>Hälgreppet från början var helt OK, -faktikst riktigt bra, när jag prövade ut pjäxan.</p><p>Nu är jag osäker om BD Factor har en formbar innersko ala Dynafit/motsvarande.</p><p>Jag har i det närmsta en låg fot vilket säkerligen kan vara del i problemet. Jag skall testa att lägga i en plan sula under mina formgjutna sulor för att se om det påverkar passformen positivt.</p><p></p><p>Jag har aldrig tidigare behövt vaddera/modda en innersko för att få justerade egenskaper.</p><p>Hur man går till väga för att bolstra på en innersko på utsidorna är för mig helt ny mark...</p><p></p><p>Hälsningar Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Almen1, post: 1037013, member: 46316"] Hej, Tack för tipsen. Jag uppfattar att när foten blir varm börjar innerskon att "softa till sig". Hela skon blir lite "formlös", och det minskade hälgreppet är det som påverkar mig värst. Hälgreppet från början var helt OK, -faktikst riktigt bra, när jag prövade ut pjäxan. Nu är jag osäker om BD Factor har en formbar innersko ala Dynafit/motsvarande. Jag har i det närmsta en låg fot vilket säkerligen kan vara del i problemet. Jag skall testa att lägga i en plan sula under mina formgjutna sulor för att se om det påverkar passformen positivt. Jag har aldrig tidigare behövt vaddera/modda en innersko för att få justerade egenskaper. Hur man går till väga för att bolstra på en innersko på utsidorna är för mig helt ny mark... Hälsningar Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Dålig passform på turpjäxorna (BD factor)
Tillbaka
Topp