Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dåliga prylar.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 1099953" data-attributes="member: 13851"><p>Man blir ju förbannad när nya prylar man köpt för dyra pengar visar sej ha undermålig kvalitet. Det skrivs ju här på forumet om än den ena eller andra produkten som pajar. Oftast pga dåliga eller Inga långtidstester. Eller så är testexemplaren bättre än den serieproducerade produkten.</p><p>Bindningar som techpinnarna lossnar andra där andra komponenter ramlar isär. Rambindningar där plattorna lossnar. Osv. Osv.</p><p>Själv har jag klarat mej från skräp. Men så köpte jag ett par nya touringdojor av känt märke. Inget lågpris skräp</p><p>Efter kort användning gick stroppen som hantera gåläget av, självklart långt ifrån service. Det är ju meningen med en touringsko att den skall användas ute i ingenstans. Nu fixades det med en bit cord. Men...</p><p>Nästa problem. En skruv som håller hela gålägesmekanism ramlade bort. När jag kom hem kollade jag alla skruvar. (Som var kvar) Inte en enda var säkrad med locktite.</p><p>Skall man behöva ha verktygslådan med sej på tur...</p><p>Är det kanske dax att börja hänga ut dåliga produkter här på forumet som varning för övriga köpare?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 1099953, member: 13851"] Man blir ju förbannad när nya prylar man köpt för dyra pengar visar sej ha undermålig kvalitet. Det skrivs ju här på forumet om än den ena eller andra produkten som pajar. Oftast pga dåliga eller Inga långtidstester. Eller så är testexemplaren bättre än den serieproducerade produkten. Bindningar som techpinnarna lossnar andra där andra komponenter ramlar isär. Rambindningar där plattorna lossnar. Osv. Osv. Själv har jag klarat mej från skräp. Men så köpte jag ett par nya touringdojor av känt märke. Inget lågpris skräp Efter kort användning gick stroppen som hantera gåläget av, självklart långt ifrån service. Det är ju meningen med en touringsko att den skall användas ute i ingenstans. Nu fixades det med en bit cord. Men... Nästa problem. En skruv som håller hela gålägesmekanism ramlade bort. När jag kom hem kollade jag alla skruvar. (Som var kvar) Inte en enda var säkrad med locktite. Skall man behöva ha verktygslådan med sej på tur... Är det kanske dax att börja hänga ut dåliga produkter här på forumet som varning för övriga köpare? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dåliga prylar.
Tillbaka
Topp