Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DÄMPAD OFFPISTSKIDA MED TIPROCKER 105-115mm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SlipYoke" data-source="post: 1035061" data-attributes="member: 145525"><p>Stod inför precis samma problematik som du gör nu tidigare i vintras.</p><p>Åker även jag på CD2 som huvudskida och är av samma storlek. </p><p>Jag valde Nordica Helldorado 193 (letade eg. 185 men hittade den längre till fin fint pris), upplever den som ett bra komplement till Cd 2:an. </p><p>Går som en dröm på det renblåsta föret vi har nu. och sitter som ett spett i pist. </p><p>Har för att vara en så pass fiffig konstruktion ett relativt mjukt längsgående flex, men är rejält vridstyv.</p><p></p><p>I fluffigare före så kan den i bästa fall beskrivas som livlös. Alldeles för dämpad då. </p><p></p><p>Tycker skidan är lekfull men stadig, absolut inte första valet om man bara åker finsnö men för rönta förhållanden så är det en kanonskida för mig. Hanterar pucklar klanderfritt enligt mig. Dock kan det vara en god idé att hänga tipp och tail 1° samt runda av kanten på den utan som inte har så mkt med snön att göra, men det känns som standard på bredare skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SlipYoke, post: 1035061, member: 145525"] Stod inför precis samma problematik som du gör nu tidigare i vintras. Åker även jag på CD2 som huvudskida och är av samma storlek. Jag valde Nordica Helldorado 193 (letade eg. 185 men hittade den längre till fin fint pris), upplever den som ett bra komplement till Cd 2:an. Går som en dröm på det renblåsta föret vi har nu. och sitter som ett spett i pist. Har för att vara en så pass fiffig konstruktion ett relativt mjukt längsgående flex, men är rejält vridstyv. I fluffigare före så kan den i bästa fall beskrivas som livlös. Alldeles för dämpad då. Tycker skidan är lekfull men stadig, absolut inte första valet om man bara åker finsnö men för rönta förhållanden så är det en kanonskida för mig. Hanterar pucklar klanderfritt enligt mig. Dock kan det vara en god idé att hänga tipp och tail 1° samt runda av kanten på den utan som inte har så mkt med snön att göra, men det känns som standard på bredare skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DÄMPAD OFFPISTSKIDA MED TIPROCKER 105-115mm?
Tillbaka
Topp