Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Damskida för att ge sig ut utanför pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1035022" data-attributes="member: 145112"><p>Skulle rekommendera antingen Völkl Aura, en bra allround skida som funkar som en storslalomskida i pisten och hjälpligt utanför, se till att ha den av senare modell med rocker, det är en stor skillnad i de utan och de med. Vill du köra mer utanför så är Kikun ett bättre val, riktigt allround den med, men är mer utanförpist anpassad än Auran.</p><p>Eftersom jag rekommenderar Völkl så tycker jag även att du borde kolla in One, de finns i 166cm längd och är fantastisk roliga skidor, och de tjejer som testat dem gillar dem skarpt...</p><p></p><p>Sen vet jag att extrem project100w är sjukt bra, och även Salomons breda serie är riktigt bra.</p><p></p><p>-apprentice: Head supershape magnum är en ren pistskida, rockern är till för att lättare komma in i sväng, och den hjälper givetvis till vid uppkörd pist, men det är allt annat än en bra offpistskida, den är gjord för att ligga hårt i pisten vilket är precis tvärtom mot vad ett par moderna offpistskidor är.</p><p>Nu funkar många av de breda skidorna bra även i pist, men rena pistskidor är bara för pist.</p><p>Så håll dig borta från dem om du vill ha en skida för hela berget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1035022, member: 145112"] Skulle rekommendera antingen Völkl Aura, en bra allround skida som funkar som en storslalomskida i pisten och hjälpligt utanför, se till att ha den av senare modell med rocker, det är en stor skillnad i de utan och de med. Vill du köra mer utanför så är Kikun ett bättre val, riktigt allround den med, men är mer utanförpist anpassad än Auran. Eftersom jag rekommenderar Völkl så tycker jag även att du borde kolla in One, de finns i 166cm längd och är fantastisk roliga skidor, och de tjejer som testat dem gillar dem skarpt... Sen vet jag att extrem project100w är sjukt bra, och även Salomons breda serie är riktigt bra. -apprentice: Head supershape magnum är en ren pistskida, rockern är till för att lättare komma in i sväng, och den hjälper givetvis till vid uppkörd pist, men det är allt annat än en bra offpistskida, den är gjord för att ligga hårt i pisten vilket är precis tvärtom mot vad ett par moderna offpistskidor är. Nu funkar många av de breda skidorna bra även i pist, men rena pistskidor är bara för pist. Så håll dig borta från dem om du vill ha en skida för hela berget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Damskida för att ge sig ut utanför pisten?
Tillbaka
Topp