Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Damskida Japan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1292749" data-attributes="member: 33485"><p>Det är mycket skogåkning i Japan, vill du ge henne optimala (teoretiska) förutsättningar skulle jag säga att geometri och flexprofil är viktigare i sammanhanget än bredd. Om Pandoran är av den äldre, mjuka, varianten är det en skida jag hade betraktat som en rolig skida i Japan. En rakare skärning med mer indrag hade då klart varit roligare de riktigt bra dagarna och tråkigare om det är sämre. Jag har åkt på allt från 114 till 120+ i Japan och hade nog roligast på ett par som var 117mm men det hade mer med övrig geometri att göra.</p><p></p><p>Om hon är van att åka på Pandora slipper hon ju dessutom att åka in sig på något nytt, det är inte att förakta om hon är ny till offpiståkning. Min fru älskar sina skidor med dagens mått lång radie (27m), långa indrag och rockerprofil, centrerad monteringspunkt och mjuk flexprofil. Lätta att vrida och hittar aldrig på något utan att hon ger input.</p><p></p><p>Vad säger särbon själv i frågan?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1292749, member: 33485"] Det är mycket skogåkning i Japan, vill du ge henne optimala (teoretiska) förutsättningar skulle jag säga att geometri och flexprofil är viktigare i sammanhanget än bredd. Om Pandoran är av den äldre, mjuka, varianten är det en skida jag hade betraktat som en rolig skida i Japan. En rakare skärning med mer indrag hade då klart varit roligare de riktigt bra dagarna och tråkigare om det är sämre. Jag har åkt på allt från 114 till 120+ i Japan och hade nog roligast på ett par som var 117mm men det hade mer med övrig geometri att göra. Om hon är van att åka på Pandora slipper hon ju dessutom att åka in sig på något nytt, det är inte att förakta om hon är ny till offpiståkning. Min fru älskar sina skidor med dagens mått lång radie (27m), långa indrag och rockerprofil, centrerad monteringspunkt och mjuk flexprofil. Lätta att vrida och hittar aldrig på något utan att hon ger input. Vad säger särbon själv i frågan? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Damskida Japan
Tillbaka
Topp