Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Damskidor eller inte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="balanselius" data-source="post: 120229"><p>Vad jag har förstått så är damskidor inte sämre varianter utan mjukare, lättare med annan flex baserad på att tjejer generellt har en annan tyngdpunkt och muskelmängd i jämförelse med killar . Sen om det passar din kamrat är ju omöjligt att svara på då hon kanske skulle trivas bättre med en unisex skida då många inte motsvarar tilverkarnas tänkta stereotyp. (på mig passar damkläder mycket bättre än herrkläder från amerikanska tilverkare t ex för jag har inte en stor kula till mage) Mitt tips är hyr tills hon vet vad hon vill ha, annars kanske hon köper nåt som hon inte räcker till när hon utvecklas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="balanselius, post: 120229"] Vad jag har förstått så är damskidor inte sämre varianter utan mjukare, lättare med annan flex baserad på att tjejer generellt har en annan tyngdpunkt och muskelmängd i jämförelse med killar . Sen om det passar din kamrat är ju omöjligt att svara på då hon kanske skulle trivas bättre med en unisex skida då många inte motsvarar tilverkarnas tänkta stereotyp. (på mig passar damkläder mycket bättre än herrkläder från amerikanska tilverkare t ex för jag har inte en stor kula till mage) Mitt tips är hyr tills hon vet vad hon vill ha, annars kanske hon köper nåt som hon inte räcker till när hon utvecklas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Damskidor eller inte?
Tillbaka
Topp