Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Damskidor för tjejer - varför?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gimli2008" data-source="post: 408459" data-attributes="member: 81604"><p>Hej!</p><p></p><p>Ska köpa nya skidor i dagarna och undrar vad som skiljer damskidan från en vanlig skida.</p><p>Försäljarna svarar ganska olika.......</p><p></p><p>Jag är en duktig åkare som åker mest i pisten (alltså mer carving än friåkning). 162 cm lång och väger 54 kg. </p><p></p><p>Gillar K2. Har varit på Hi-sport som jag tycker har bra priser, även om de inte alltid är årets modell. Jag tycker inte det har någon betydelse. Funderar på K2 One luv och liknande i damsortimentet, men funderar också på Apache Moto eller Pro. Har aldrig åkt på en damskida och undrar framförallt vad som är speciellt med dem??? Har jag någon fördel av att välja en damskida. En försäljare pratade om att tjejer har en annan bäckenvinkel och att tyngdpunkten därför hamnar annorlunda - men kan det verkligen ha ngn betydelse.</p><p></p><p>Kul om jag kunde få svar snabbt eftersom jag ska handla imorgon!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gimli2008, post: 408459, member: 81604"] Hej! Ska köpa nya skidor i dagarna och undrar vad som skiljer damskidan från en vanlig skida. Försäljarna svarar ganska olika....... Jag är en duktig åkare som åker mest i pisten (alltså mer carving än friåkning). 162 cm lång och väger 54 kg. Gillar K2. Har varit på Hi-sport som jag tycker har bra priser, även om de inte alltid är årets modell. Jag tycker inte det har någon betydelse. Funderar på K2 One luv och liknande i damsortimentet, men funderar också på Apache Moto eller Pro. Har aldrig åkt på en damskida och undrar framförallt vad som är speciellt med dem??? Har jag någon fördel av att välja en damskida. En försäljare pratade om att tjejer har en annan bäckenvinkel och att tyngdpunkten därför hamnar annorlunda - men kan det verkligen ha ngn betydelse. Kul om jag kunde få svar snabbt eftersom jag ska handla imorgon! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Damskidor för tjejer - varför?
Tillbaka
Topp