Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Davos
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 88581" data-attributes="member: 13851"><p>Tjena </p><p>Jag har inga direkta tips på boende eftersom de 10 dagar jag var i området var en organiserad resa med en bergsguide.</p><p>Men i stort sett kan jag säga att Klosters är svindyrt Ungefär som Zurs i Österrike Bara flådiga hotell. Davos Dorf litet billigare. Billigast kommer du undan en bit ner i dalen. </p><p>Kublis är en by en bit ner. Efter dagens åkning går en av alpernas längsta pister tillbaka till Kublis.</p><p>Trots sin låga höjd fungerar det så gott som alltid ner till 800 m.</p><p>Hela dalen som är ganska lång betjänas av ett alldeles utmärkt tåg. Från ena ändan av systemet till den som ligger längst bort är det ca 50 min med tåget. Tåget ingår i liftkortet. Dessutom finns en hel del postbussar som går in i de olika dalarna. Vissa kan ju tycka att det är mycket landtransporter. Men inte värre än Chamonix. </p><p>Hela området är litet utspritt men skidåkningen världsklass. </p><p>Det finns många fina offpistturer som börjar med några hundra höjdmeter uppförsgång, det sorterar ut en hel del. Därför är hudar ett måste.</p><p>Jag var där v 6-7 och utanför pisten var det ganska folktomt.</p><p>En riktigt fin tur går över till Gargellen i Österrike och tillbaka.</p><p>Med litet lokalkännedom eller en guide vill jag påstå att Klosters/Davos och några småorter till som ingår i systemet är ett av Europas bästa skidområden. </p><p>Trevlig säsong</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 88581, member: 13851"] Tjena Jag har inga direkta tips på boende eftersom de 10 dagar jag var i området var en organiserad resa med en bergsguide. Men i stort sett kan jag säga att Klosters är svindyrt Ungefär som Zurs i Österrike Bara flådiga hotell. Davos Dorf litet billigare. Billigast kommer du undan en bit ner i dalen. Kublis är en by en bit ner. Efter dagens åkning går en av alpernas längsta pister tillbaka till Kublis. Trots sin låga höjd fungerar det så gott som alltid ner till 800 m. Hela dalen som är ganska lång betjänas av ett alldeles utmärkt tåg. Från ena ändan av systemet till den som ligger längst bort är det ca 50 min med tåget. Tåget ingår i liftkortet. Dessutom finns en hel del postbussar som går in i de olika dalarna. Vissa kan ju tycka att det är mycket landtransporter. Men inte värre än Chamonix. Hela området är litet utspritt men skidåkningen världsklass. Det finns många fina offpistturer som börjar med några hundra höjdmeter uppförsgång, det sorterar ut en hel del. Därför är hudar ett måste. Jag var där v 6-7 och utanför pisten var det ganska folktomt. En riktigt fin tur går över till Gargellen i Österrike och tillbaka. Med litet lokalkännedom eller en guide vill jag påstå att Klosters/Davos och några småorter till som ingår i systemet är ett av Europas bästa skidområden. Trevlig säsong [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Davos
Tillbaka
Topp