Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
dbskis puderskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 46612" data-attributes="member: 13861"><p>Visst, det låter rätt att göra en kortare skida styvare och på det sättet mer fartstabil och det funkar väl till en viss del. Om man jämför med Sugar Daddy som bara finns i 183 (än så länge, kanske blir annorlunda till vintern som kommer). Blir lite fel att jämföra då den inte är i närheten av att vara lika bred (99 mm mot 118) men principen är väl ungefär densamma: att göra en bred skida kort och styv (öhh, det där lät jäkligt konstigt), och därmed fartstabil. Har kört Sugar Daddy i alla möjliga fören och hela tiden längtade jag efter att få testa den i 193. 183an är helt enkelt för kort i längsled för att kunna ge en stabil känsla i åkningen. I puder åkte i alla fall jag och spände mig med vikten rejält i baksätet för att inte få kroppsvikten mot spetsarna och trilla framåt. Flytet var det däremot inga problem med. Jag är 185 och väger runt 80 med skidutrustning och den längden är definitivt inget för mig. Med den vetskapen i bakhuvudet känns det lite för kort att göra en extremt renodlad puderskida som Tabla Rasa i 185 som längst. Kolla bara på hur man bygger renodlade pudersnowboards, swallows. Där är man uppe runt 2 meter för att kunna få stabilitet och den där riktigt surfiga känslan. Det var väl bara en tanke från min (och flera andras) sida men det är väl bara att testa laggen och se hur det funkar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 46612, member: 13861"] Visst, det låter rätt att göra en kortare skida styvare och på det sättet mer fartstabil och det funkar väl till en viss del. Om man jämför med Sugar Daddy som bara finns i 183 (än så länge, kanske blir annorlunda till vintern som kommer). Blir lite fel att jämföra då den inte är i närheten av att vara lika bred (99 mm mot 118) men principen är väl ungefär densamma: att göra en bred skida kort och styv (öhh, det där lät jäkligt konstigt), och därmed fartstabil. Har kört Sugar Daddy i alla möjliga fören och hela tiden längtade jag efter att få testa den i 193. 183an är helt enkelt för kort i längsled för att kunna ge en stabil känsla i åkningen. I puder åkte i alla fall jag och spände mig med vikten rejält i baksätet för att inte få kroppsvikten mot spetsarna och trilla framåt. Flytet var det däremot inga problem med. Jag är 185 och väger runt 80 med skidutrustning och den längden är definitivt inget för mig. Med den vetskapen i bakhuvudet känns det lite för kort att göra en extremt renodlad puderskida som Tabla Rasa i 185 som längst. Kolla bara på hur man bygger renodlade pudersnowboards, swallows. Där är man uppe runt 2 meter för att kunna få stabilitet och den där riktigt surfiga känslan. Det var väl bara en tanke från min (och flera andras) sida men det är väl bara att testa laggen och se hur det funkar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
dbskis puderskida
Tillbaka
Topp