Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
De absurda snömängderna i europa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SebastianD" data-source="post: 496168" data-attributes="member: 62019"><p>Hej hej! </p><p></p><p>Först och främst.. Den orten som nämndes i Kanada har 1000 mm snö, alltså en meter och inte tio enligt det diagrammet som presenterades under länken..</p><p></p><p>De siffror som presenteras som snödjup är ofta sammanlagt snöfall sen ett visst datum(ofta mitt i sommaren eller slutet av augusti..) Så fem meter är det totala snöfallet som varit sen mätningarna nollställdes.. Förra året kom det närmare fem och en halv meter snö i sälen.. Men snödjupet(som djupast) var ca hundra femtio centimeter.. I Whistler där jag befinner mig nu, har det kommit 180cm+ med snö i år.. men fortfarande kör man över sten och skit i backarna..</p><p></p><p>Hoppas det klargjorde lite granna..</p><p></p><p>Dessutom, jag blir förebannad på att all snö dumpar i europa när man har åkt runt halva jorden för att åka puder.. FAN!!</p><p></p><p>// Sebastian</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SebastianD, post: 496168, member: 62019"] Hej hej! Först och främst.. Den orten som nämndes i Kanada har 1000 mm snö, alltså en meter och inte tio enligt det diagrammet som presenterades under länken.. De siffror som presenteras som snödjup är ofta sammanlagt snöfall sen ett visst datum(ofta mitt i sommaren eller slutet av augusti..) Så fem meter är det totala snöfallet som varit sen mätningarna nollställdes.. Förra året kom det närmare fem och en halv meter snö i sälen.. Men snödjupet(som djupast) var ca hundra femtio centimeter.. I Whistler där jag befinner mig nu, har det kommit 180cm+ med snö i år.. men fortfarande kör man över sten och skit i backarna.. Hoppas det klargjorde lite granna.. Dessutom, jag blir förebannad på att all snö dumpar i europa när man har åkt runt halva jorden för att åka puder.. FAN!! // Sebastian [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
De absurda snömängderna i europa
Tillbaka
Topp