Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
De hårdaste softbootsen som finns...?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ollemalmo" data-source="post: 1139670" data-attributes="member: 66692"><p>Är en tung pjäs på 100 pannor+ så styva boots har alltid varit att föredra för mig för att inte kännas som att man halkar runt i gummistövlar. </p><p></p><p>Gillar stora svängar i hög fart i både puder och pist och kör gärna över min förmåga då hjärnan inte insett att kroppen börjar bli sliten. </p><p></p><p>6 säsonger i alperna och 20 år på bräda sammanlagt, så hunnit testa en del utrustning genom åren.</p><p></p><p>Av de boots jag haft bla: Ride insano, Burton driver X, Nitro defiant, deeluxe vicious har deeluxe varit styvast och bäst. Har ca 2 veckor i mina Driver X men de har mjuknat avsevärt trots ganska lugn åkning Ride insano var fantastiska i ca 3 veckor sen var de mjukost och faktiskt jävligt obekväma på alla sätt man kan tänka sig. </p><p></p><p>Deeluxen höll sig ungefär lika styva under de 10-12 veckor jag körde på dem innan jag tyvärr fick inse att de var för små för mig och gav dem till en polare som nu nyttjar dem. </p><p></p><p>Varit sugen på k2 traxis eller Flow talon men aldrig fått möjligheten att sticka ner fossingarna och prova nån av dem. Nån som har testat som kan ge ett omdöme?</p><p></p><p>Kan man leva med deeluxens lite konstiga lösning för att spänna så är de guld.</p><p></p><p>Föredrar dubbelboa framför speedlace eller snören men hade lätt kunnat köpa ett nytt par vicious även om störningen inte är helt 100.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ollemalmo, post: 1139670, member: 66692"] Är en tung pjäs på 100 pannor+ så styva boots har alltid varit att föredra för mig för att inte kännas som att man halkar runt i gummistövlar. Gillar stora svängar i hög fart i både puder och pist och kör gärna över min förmåga då hjärnan inte insett att kroppen börjar bli sliten. 6 säsonger i alperna och 20 år på bräda sammanlagt, så hunnit testa en del utrustning genom åren. Av de boots jag haft bla: Ride insano, Burton driver X, Nitro defiant, deeluxe vicious har deeluxe varit styvast och bäst. Har ca 2 veckor i mina Driver X men de har mjuknat avsevärt trots ganska lugn åkning Ride insano var fantastiska i ca 3 veckor sen var de mjukost och faktiskt jävligt obekväma på alla sätt man kan tänka sig. Deeluxen höll sig ungefär lika styva under de 10-12 veckor jag körde på dem innan jag tyvärr fick inse att de var för små för mig och gav dem till en polare som nu nyttjar dem. Varit sugen på k2 traxis eller Flow talon men aldrig fått möjligheten att sticka ner fossingarna och prova nån av dem. Nån som har testat som kan ge ett omdöme? Kan man leva med deeluxens lite konstiga lösning för att spänna så är de guld. Föredrar dubbelboa framför speedlace eller snören men hade lätt kunnat köpa ett nytt par vicious även om störningen inte är helt 100. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
De hårdaste softbootsen som finns...?
Tillbaka
Topp