Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
de ultimata telisskidorna...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 143383" data-attributes="member: 26232"><p>Ledsen om jag gör dig besviken, men enligt min erfarenhet finns det en anledning till att det finns olika sorters skidor. Förklaringen är helt enkelt att hittills har ingen lyckats bygga ett par skidor som funkar bra i alla förhållanden (pist, puckel, puder, topptur, osv). </p><p></p><p>Det du får med en kompromiss är nånting som funkar mindre dåligt överallt, du får inget som funkar riktigt bra. Jag trodde det skulle gå att hitta ett par alpin-skidor som funkade bra överallt och köpte ett par Völkl 7/24 Pro för två år sen vilka ansågs väldigt allround då. </p><p></p><p>Numera åker jag på två par skidor (Ross 9X i pist och puckel och Völkl Mantra utanför pisterna). 7/24:orna är lååångt efter i prestanda om man jämför mot Ross-skidorna i pist och Mantra utanför pisten, och jag tycker åkningen är betydligt roligare nu, både i och utanför pisten. Nu vill jag ha ett par SL-carvers också.</p><p></p><p>Så mitt förslag är att köp ett par skidor som passar optimalt till den åkning du ägnar dig mest åt och hyr skidor de dagar du hamnar i radikalt andra förhållanden (eller köp om du har pengar och åker mycket).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 143383, member: 26232"] Ledsen om jag gör dig besviken, men enligt min erfarenhet finns det en anledning till att det finns olika sorters skidor. Förklaringen är helt enkelt att hittills har ingen lyckats bygga ett par skidor som funkar bra i alla förhållanden (pist, puckel, puder, topptur, osv). Det du får med en kompromiss är nånting som funkar mindre dåligt överallt, du får inget som funkar riktigt bra. Jag trodde det skulle gå att hitta ett par alpin-skidor som funkade bra överallt och köpte ett par Völkl 7/24 Pro för två år sen vilka ansågs väldigt allround då. Numera åker jag på två par skidor (Ross 9X i pist och puckel och Völkl Mantra utanför pisterna). 7/24:orna är lååångt efter i prestanda om man jämför mot Ross-skidorna i pist och Mantra utanför pisten, och jag tycker åkningen är betydligt roligare nu, både i och utanför pisten. Nu vill jag ha ett par SL-carvers också. Så mitt förslag är att köp ett par skidor som passar optimalt till den åkning du ägnar dig mest åt och hyr skidor de dagar du hamnar i radikalt andra förhållanden (eller köp om du har pengar och åker mycket). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
de ultimata telisskidorna...
Tillbaka
Topp