Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
de ultimata telisskidorna...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WTF" data-source="post: 143389" data-attributes="member: 55049"><p>KISS = Keep It Simple, Stupid</p><p>Alltså, enklast möjliga, så kan inte så mycket gå fel. Dessutom finns det ett praktiskt reservdelskit att köpa, om olyckan skulle vara framme.</p><p></p><p>7tm är en skitbindning enligt min åsikt. Jag har i och för sig bara åkt några åk med dom, men jag lessnade ganska fort.</p><p>Jag tyckte jag det var helt omöjligt att "få kontakt" med skidan med den. Känndes helkonstigt och sladdrigt och att få bakskidan att gå på skär var närapå omöjligt.</p><p></p><p>Vad gäller bredden måste jag erkänna att jag kanske borde läst ditt inlägg lite noggrannare.</p><p>För "svenska förhållanden" kanske över 90mm är att ta i, även i mitt tycke. Men åker du 80% utanför pisten så skulle jag nog välja 80-85 i alla fall.</p><p></p><p>Vad gäller pjäxorna håller jag med dig, med T2or kan det nog vara kämpigt att få upp 90+mm på kant. </p><p>Måtten på skidan John kommenterar ovan är ganska lika G4orna jag åkte förut och de var nog mer allround än mina nuvarande...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WTF, post: 143389, member: 55049"] KISS = Keep It Simple, Stupid Alltså, enklast möjliga, så kan inte så mycket gå fel. Dessutom finns det ett praktiskt reservdelskit att köpa, om olyckan skulle vara framme. 7tm är en skitbindning enligt min åsikt. Jag har i och för sig bara åkt några åk med dom, men jag lessnade ganska fort. Jag tyckte jag det var helt omöjligt att "få kontakt" med skidan med den. Känndes helkonstigt och sladdrigt och att få bakskidan att gå på skär var närapå omöjligt. Vad gäller bredden måste jag erkänna att jag kanske borde läst ditt inlägg lite noggrannare. För "svenska förhållanden" kanske över 90mm är att ta i, även i mitt tycke. Men åker du 80% utanför pisten så skulle jag nog välja 80-85 i alla fall. Vad gäller pjäxorna håller jag med dig, med T2or kan det nog vara kämpigt att få upp 90+mm på kant. Måtten på skidan John kommenterar ovan är ganska lika G4orna jag åkte förut och de var nog mer allround än mina nuvarande... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
de ultimata telisskidorna...
Tillbaka
Topp