Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Deacon 80 - Dåligt glid
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1257194" data-attributes="member: 92022"><p>Vid en närmare jämförelse så är det samma mönster på strukturen på völkl GS, Atomic SL och Deacon 80 som jag har hemma. Marginellt djupare mönster på deacon 80 men det kan mycket väl bero på att GS och SL skidorna är välbegagnade och troligtvis inte planslipade på evigheter, eller bara för att dom är sämre borstade. </p><p>Kore 93 är däremot betydligt mycket slätare i strukturen men dess glid är i paritet med GS och SL skidorna så det är inte en förklaring till det bättre glidet jämfört med deacon. </p><p>Bifogar en bild som försöker visa strukturen</p><p>[ATTACH=full]17230[/ATTACH]</p><p></p><p>Däremot går det att känna en tydlig skillnad mellan skidorna med fingrarna. Kore 93, SL och GS känns släta och "feta" i belaget. </p><p>Deacon 80 däremot känns "matt" eller hur jag ska beskriva det (1-2 åkdagar sen vallning). Alla skidorna är vallade med samma blå vallakloss för bästa jämförelse (lathet).</p><p></p><p>Planslipning är planerad, behöver bara ta en roadtrip och gynna oljeindustrin... Återkommer när det är fixat och testat, lever på hoppet tills vidare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1257194, member: 92022"] Vid en närmare jämförelse så är det samma mönster på strukturen på völkl GS, Atomic SL och Deacon 80 som jag har hemma. Marginellt djupare mönster på deacon 80 men det kan mycket väl bero på att GS och SL skidorna är välbegagnade och troligtvis inte planslipade på evigheter, eller bara för att dom är sämre borstade. Kore 93 är däremot betydligt mycket slätare i strukturen men dess glid är i paritet med GS och SL skidorna så det är inte en förklaring till det bättre glidet jämfört med deacon. Bifogar en bild som försöker visa strukturen [ATTACH type="full"]17230[/ATTACH] Däremot går det att känna en tydlig skillnad mellan skidorna med fingrarna. Kore 93, SL och GS känns släta och "feta" i belaget. Deacon 80 däremot känns "matt" eller hur jag ska beskriva det (1-2 åkdagar sen vallning). Alla skidorna är vallade med samma blå vallakloss för bästa jämförelse (lathet). Planslipning är planerad, behöver bara ta en roadtrip och gynna oljeindustrin... Återkommer när det är fixat och testat, lever på hoppet tills vidare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Deacon 80 - Dåligt glid
Tillbaka
Topp