Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Deacon 80 eller Peregrine 80
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1304651" data-attributes="member: 144594"><p>Jag har Deacon 80 och gillar den. Det tog några år (kanske är mina litet för långa för mig) men förra vintern hittade vi rätt till sist. Jag tror att du är rätt ute att välja en ganska kort modell.</p><p></p><p>Ja den blev ganska dyr innan Peregrine kom och Peregrine är ännu dyrare... Völkl verkar föröska närma sig de höga priser som t ex Stöckli tar ut. Men det vore konstigt om inte Peregrine är bättre och litet annorlunda så det blir litet som äpplen och päron. Men mitt intryck (från läsning) är att det inte är stora skillnader.</p><p>Tycker iofs att 7000 är väldigt dyrt för en utgången modell som D80 (även om den är bra). Skulle tveka att köpa den för det priset.</p><p></p><p>Och med tanke på det du skriver här <em>"Medelgod åkare som tar mig ned för röda backar men blir lite obekvämare vid svarta backar eller isigt/uppkört underlag.".</em>.. så finns det nog en del skidor att välja på som kostar litet mindre och kanske är litet vänligare mot dig. Även inom Völkl-familjen. Jag skulle beskriva mig som något bättre åkare än du och har ändå haft en del jobb med att tämja mina Deacon 80.</p><p>Plus <em>"...med barnen..." </em>etc - Hmmm... dessa skidor gillar hög fart bättre än låg fart. Gäller åtminstone Deacon80.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1304651, member: 144594"] Jag har Deacon 80 och gillar den. Det tog några år (kanske är mina litet för långa för mig) men förra vintern hittade vi rätt till sist. Jag tror att du är rätt ute att välja en ganska kort modell. Ja den blev ganska dyr innan Peregrine kom och Peregrine är ännu dyrare... Völkl verkar föröska närma sig de höga priser som t ex Stöckli tar ut. Men det vore konstigt om inte Peregrine är bättre och litet annorlunda så det blir litet som äpplen och päron. Men mitt intryck (från läsning) är att det inte är stora skillnader. Tycker iofs att 7000 är väldigt dyrt för en utgången modell som D80 (även om den är bra). Skulle tveka att köpa den för det priset. Och med tanke på det du skriver här [I]"Medelgod åkare som tar mig ned för röda backar men blir lite obekvämare vid svarta backar eller isigt/uppkört underlag.".[/I].. så finns det nog en del skidor att välja på som kostar litet mindre och kanske är litet vänligare mot dig. Även inom Völkl-familjen. Jag skulle beskriva mig som något bättre åkare än du och har ändå haft en del jobb med att tämja mina Deacon 80. Plus [I]"...med barnen..." [/I]etc - Hmmm... dessa skidor gillar hög fart bättre än låg fart. Gäller åtminstone Deacon80. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Deacon 80 eller Peregrine 80
Tillbaka
Topp