Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
DEBATT: Fjällen blir en lekstuga för superrika turister
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1318653" data-attributes="member: 144594"><p>Jo, det är din mening, och till viss del även min. Jag har aldrig varit på Kebnekaise och om jag någon gång tar mig dit så blir det för egen maskin. Fast jag kanske tar bilen till Nikkaluokta på vägen dit - om ingen hinner förbjuda det också. </p><p></p><p>Då får jag ta tåget från Malmö - och det är tur att järnvägarna faktiskt hann byggas ut till tundran i norr (och vackra storstäder vid vattnet som Stockholm, Sydney, Rio och New York hann byggas) innan moderna naturreaktionärer kom att dominera debatten. Det fanns en tid när allt var vildmark.</p><p></p><p>Och "någonstans måste man dra gränsen" också för hur mycket ens eget tyckande ska leda till lagstiftning som begränsar andra som tycker annorlunda. Åtminstone bör man ha det perspektivet. Plus att fjällvärlden är väldigt stor, så någonstans kanske det finns plats även för dem som inte beter sig precis som du och jag vill.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1318653, member: 144594"] Jo, det är din mening, och till viss del även min. Jag har aldrig varit på Kebnekaise och om jag någon gång tar mig dit så blir det för egen maskin. Fast jag kanske tar bilen till Nikkaluokta på vägen dit - om ingen hinner förbjuda det också. Då får jag ta tåget från Malmö - och det är tur att järnvägarna faktiskt hann byggas ut till tundran i norr (och vackra storstäder vid vattnet som Stockholm, Sydney, Rio och New York hann byggas) innan moderna naturreaktionärer kom att dominera debatten. Det fanns en tid när allt var vildmark. Och "någonstans måste man dra gränsen" också för hur mycket ens eget tyckande ska leda till lagstiftning som begränsar andra som tycker annorlunda. Åtminstone bör man ha det perspektivet. Plus att fjällvärlden är väldigt stor, så någonstans kanske det finns plats även för dem som inte beter sig precis som du och jag vill. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
DEBATT: Fjällen blir en lekstuga för superrika turister
Tillbaka
Topp