Dela lägenhet på 86m2 med oss i Morzine! Portes du solei, Frankrike.

Berry

Medlem
Tja!
Har bokat och färdigt boende i Morzine (Portes du solei, Frankrike) med platser över som måste fyllas upp så fort som möjligt!
Hyran ligger på knappa tio tusen per skalle för perioden 1/2-16/4 och boendet som är stort och rymligt (lägenhet på 44m2/6 pers. de första 19 dagarna och 86 m2/6 pers. resten av säsongen) har schyst läge och massa sköna prylar...
Området är bra mycket mer åkning än t.ex. Chamonix då det är ett av Europas största, samtidigt som du slipper känslan av klastrofobi eftersom vi inte bor i någon bunker till studio på 20m2/fyra pers.

Så det är bara att ringa eller maila (piglet_d_great@yahoo.se) eller ringa (070 154 32 89) så berättar jag mer och skickar info och bilder! Vi som åker och som du kommer dela lägenhet med är från Stockholm och Halmstad och heter: Bertil, Magnus och Peter.
Först till kvarn... och en god fortsättning!
Mvh Bertil

Japp, går karbin från morzine upp till Avoriaz oavsett väder. Så det är bara att gå eller ta skidbuss in till Morzine och sen åka uppåt i systemet med karbinen till Avoriaz, eller åka neråt om man nu känner för det. Om man tittar på en karta över skidsystemen i frankrike så är den franska delen av Portes du solei nästan lika stort som tignes systemet, och så finns det nästan dubbelt så mycket till in i Schweiz så det är stort, riktigt stort. Sen är det ju inte långt till Chamonix om man nu vill åka dit och hälsa på kompisar eller så. Morzine ligger knappt 8 mil från Geneve och 8-10 mil från Chamonix.
1 plats kvar nu, och om det är någon som vill ha den så måste jag få besked under morgondan (tisdag) sen skickar jag iväg kontrakten. Något som jag igentligen skulle gjort i förra veckan, så om du vill med så måste jag veta det nu!

Lägenheten på 44m2 (Balcons de morzine) ligger 2km ovanför morzine och har nära till skidbuss, panorama fönster i köket med utsikt över stan, video och tv, fullt utrustat kök m.m.
Lägenheten på 86m2 (Vallé Verte) ligger 1.5 km väster om stan, ännu närmare sin skidbusshållplats än (Balcons de morzine), tvättmaskin, telefon och så är en del av sängarna lite bredare... självklart har den lika många sköna prylar som den första, stereo, tv och video och sådär...
Måste bifoga namnen på de som skall bo i lägenheterna med kontrakten, så det är därför som vi inte kan ta in någon till den sista platsen när vi väl skickat iväg dem.
Så t.om. imorgon tisdag finns det 1 plats kvar.
Mvh
/Bertil

Tjenare!
KAn vara intresserad!
Hur tar ni er ner. Ska ni jobba där nere eller bara åka skidor/bräda och festa.
Hur gamla är ni och vart kommer ni ifrån.
Svara gärna snabbt.

Trist bara att hela portes du soleil känns som sälen. Jag var där och plöjde genom hela området på två dar. Inte kul. Inte bra off pist. Men ha det gött.

Tillbaka
Topp