Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den eviga skiddjungeln...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 574490" data-attributes="member: 33485"><p>Jahaja, då var det dags att skaffa sig ett par rockade skidor, bättre sent än aldrig. Skidorna kommer främst att åkas i västra kanada men även en del i alperna och norden, drömscenariot, eller hur?</p><p></p><p>Det jag söker är en skida i 180-någonting längden som ska uppfylla följande kriterier:</p><p></p><p>-Dämpad, det är ett krav</p><p>-Lekfull</p><p>-ok allroundegenskaper</p><p>-Inte vulgärstor radie, runt 23m, give or take (om den sedan hamnar på 18 eller 25 spelar mindre roll)</p><p>-Hyffsat låg svingvikt</p><p>-blablablablabla</p><p></p><p>Som ni förstår är det helt enkelt en dämpad puderlekochskuttjibbskidasomkanåkasfortpå.... Väldigt enkelt mao.</p><p></p><p>Har kikat närmare på följande skidor</p><p>-4FRNT CRJ 188/180-Någon som kört 180-längden? verkar vara en sjuuukt bra skida, får bra pris dessutom</p><p>-Atomic Bent Chetler- Är orolig att den ska vara odämpad, motbevisa mig mycket gärna.</p><p>-Line Bacon 182- Saknar tyvärr rocker, men flyter den som en kork och är guds gåva till skidåkaren så är den helt klart ett alternativ</p><p>-Moment Bibby 186-Någon som kört den? Massa folk på TGR som har men jänkare vet ju knappt vad dämpning betyder...</p><p></p><p>Liten och nätt är jag också, 67 kg på 170 korta cm...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 574490, member: 33485"] Jahaja, då var det dags att skaffa sig ett par rockade skidor, bättre sent än aldrig. Skidorna kommer främst att åkas i västra kanada men även en del i alperna och norden, drömscenariot, eller hur? Det jag söker är en skida i 180-någonting längden som ska uppfylla följande kriterier: -Dämpad, det är ett krav -Lekfull -ok allroundegenskaper -Inte vulgärstor radie, runt 23m, give or take (om den sedan hamnar på 18 eller 25 spelar mindre roll) -Hyffsat låg svingvikt -blablablablabla Som ni förstår är det helt enkelt en dämpad puderlekochskuttjibbskidasomkanåkasfortpå.... Väldigt enkelt mao. Har kikat närmare på följande skidor -4FRNT CRJ 188/180-Någon som kört 180-längden? verkar vara en sjuuukt bra skida, får bra pris dessutom -Atomic Bent Chetler- Är orolig att den ska vara odämpad, motbevisa mig mycket gärna. -Line Bacon 182- Saknar tyvärr rocker, men flyter den som en kork och är guds gåva till skidåkaren så är den helt klart ett alternativ -Moment Bibby 186-Någon som kört den? Massa folk på TGR som har men jänkare vet ju knappt vad dämpning betyder... Liten och nätt är jag också, 67 kg på 170 korta cm... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den eviga skiddjungeln...
Tillbaka
Topp