Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den stora bindningstråden
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ake_Astrom" data-source="post: 1015352" data-attributes="member: 127291"><p>Vattendroppe:Ursäkta en "trögtänkt" tanke.</p><p>Om en bindning löser ut vid en viss kraft och den andra bindningen inte löser ut vid samma kraft så måste ju påfrestningen på knät bli större med den som inte löser ut. </p><p></p><p>Det måste ju gälla oavsett "tjuvsmäll" eller inte.</p><p></p><p>Och vi skall inte heller gå in på hur en "tjuvsmäll" uppstår och eventuell brist på teknik i åkningen.</p><p></p><p>Rent empiriskt så förstår jag vad du menar. Har ju varit med att den ena skidan "fladdrar" till och släpper med en bindning men klarar sig med en annan bindning. </p><p>Men nu vet jag ju inte om krafterna varit direkt jämnförbara förstås.</p><p></p><p>Men rent "belastingsmässigt" så måste väl det första påståendet här ovan gälla?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ake_Astrom, post: 1015352, member: 127291"] Vattendroppe:Ursäkta en "trögtänkt" tanke. Om en bindning löser ut vid en viss kraft och den andra bindningen inte löser ut vid samma kraft så måste ju påfrestningen på knät bli större med den som inte löser ut. Det måste ju gälla oavsett "tjuvsmäll" eller inte. Och vi skall inte heller gå in på hur en "tjuvsmäll" uppstår och eventuell brist på teknik i åkningen. Rent empiriskt så förstår jag vad du menar. Har ju varit med att den ena skidan "fladdrar" till och släpper med en bindning men klarar sig med en annan bindning. Men nu vet jag ju inte om krafterna varit direkt jämnförbara förstås. Men rent "belastingsmässigt" så måste väl det första påståendet här ovan gälla? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den stora bindningstråden
Tillbaka
Topp