Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Den stora Boa-tråden.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xhib" data-source="post: 1315336" data-attributes="member: 12730"><p>Åsikter från en skeptiker:</p><p></p><p>I princip alla nya lösningar som på riktigt förbättrar prestanda införs i alla sporter först på elitnivå och sen kommer det ut till vanliga konsumenter. Men man ser inte många Boa-pjäxor i världscupen. </p><p></p><p>Vore bättre om de kunde göra pjäxlösningar som passar alla och inte bara dem med en standardfot. </p><p>För mig som har kycklingben är troligen Boa en klar försämring. Jag spänner översta spännet väldigt löst och har en boosterstrap istället som ger en mer lagom flex. Med Boa kan jag inte göra det. Det gör att det spänns åt för hårt runt skenbenet. Men visst, hade tillverkarna gjort skal som passar bättre så hade det inte varit ett problem.</p><p></p><p>Argumentet att det skulle vara enklare att spänna köper jag inte heller. Jag spänner pjäxorna likadant varje gång inför första åket, sen är de spända så hela dagen. Jag vet inte, men jag tror inte det finns någon tydlig visuell indikation på hur mycket man har spännt en Boa. Då får man känna sig fram varenda dag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xhib, post: 1315336, member: 12730"] Åsikter från en skeptiker: I princip alla nya lösningar som på riktigt förbättrar prestanda införs i alla sporter först på elitnivå och sen kommer det ut till vanliga konsumenter. Men man ser inte många Boa-pjäxor i världscupen. Vore bättre om de kunde göra pjäxlösningar som passar alla och inte bara dem med en standardfot. För mig som har kycklingben är troligen Boa en klar försämring. Jag spänner översta spännet väldigt löst och har en boosterstrap istället som ger en mer lagom flex. Med Boa kan jag inte göra det. Det gör att det spänns åt för hårt runt skenbenet. Men visst, hade tillverkarna gjort skal som passar bättre så hade det inte varit ett problem. Argumentet att det skulle vara enklare att spänna köper jag inte heller. Jag spänner pjäxorna likadant varje gång inför första åket, sen är de spända så hela dagen. Jag vet inte, men jag tror inte det finns någon tydlig visuell indikation på hur mycket man har spännt en Boa. Då får man känna sig fram varenda dag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Den stora Boa-tråden.
Tillbaka
Topp