Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Den stora Boa-tråden.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xhib" data-source="post: 1315361" data-attributes="member: 12730"><p>Nej, jag skrev inte att jag drar booster hårt. Jag drar den lagom vilket gör att jag får ett behagligt flex. Boostern sitter direkt mot plösen innanför skalet. Översta spännet fungerar därmed som ett ”slutstopp”.</p><p>Eftersom det inte finns skal som passar mina fötter riktigt bra trots modifieringar så behöver jag spänna nedre spännet på manschetten ganska hårt. Då får jag hyfsat jämt tryck mot HELA plösen.</p><p>Eftersom man med boa bara har ett ställdon för hela manschetten så utgår jag ifrån att boan kommer generera ganska lika hård spänning på motsvarande platser där spännena sitter. Framförallt eftersom det är mer motstånd vid det nedre spännet. Resultatet lär då bli att övre delen blir för hårt spänd.</p><p></p><p>Angående markering på boan, så kan man ju lösa det som du säger. Men jag ville bara lyfta fram att jag ser ingen förbättring med boa ur aspekten enkelhet.</p><p>Du skriver ju själv att du gör som jag. Vadan denna propaganda för boa då?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xhib, post: 1315361, member: 12730"] Nej, jag skrev inte att jag drar booster hårt. Jag drar den lagom vilket gör att jag får ett behagligt flex. Boostern sitter direkt mot plösen innanför skalet. Översta spännet fungerar därmed som ett ”slutstopp”. Eftersom det inte finns skal som passar mina fötter riktigt bra trots modifieringar så behöver jag spänna nedre spännet på manschetten ganska hårt. Då får jag hyfsat jämt tryck mot HELA plösen. Eftersom man med boa bara har ett ställdon för hela manschetten så utgår jag ifrån att boan kommer generera ganska lika hård spänning på motsvarande platser där spännena sitter. Framförallt eftersom det är mer motstånd vid det nedre spännet. Resultatet lär då bli att övre delen blir för hårt spänd. Angående markering på boan, så kan man ju lösa det som du säger. Men jag ville bara lyfta fram att jag ser ingen förbättring med boa ur aspekten enkelhet. Du skriver ju själv att du gör som jag. Vadan denna propaganda för boa då? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Den stora Boa-tråden.
Tillbaka
Topp