Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Den stora tråden om Val Thorens 2012/2013
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Opuskrokuz" data-source="post: 959496" data-attributes="member: 125223"><p>Tänkte dra ner ett grabbgäng nu till hösten/vintern! I nuläget är vi ett gäng på runt 8-10 personer. Vi har funderat på att hyra två lägenheter hela säsongen för ca 20 lakan/skalle. Är det detta man ska göra eller ska man satsa på att fixa jobb när man väl är nere och hoppas på att få boende inkluderat? Min syster körde säsong i St Anton och där fick de boende med jobbet. Fungerar det ungefär likadant i Val T eller det är lägenheter som gäller - följaktligen separat jobb? </p><p></p><p>Hur är lätt/svårt är det att få jobb om man kommer ner i slutet av november? När tycker ni man bör åka ner för att vara säker på att få jobb? Ska man ha CV och grejer med sig (?) eller det är bara att treva in på ett hotell och säga; "Hej här är jag, jag söker jobb!" Har tidigare bott i Frankrike och pratar därför mkt franska.</p><p></p><p>Har endast skummat igenom tråden lite snabbt och ber om ursäkt för ifall jag har missat ngnting av relevans.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Opuskrokuz, post: 959496, member: 125223"] Tänkte dra ner ett grabbgäng nu till hösten/vintern! I nuläget är vi ett gäng på runt 8-10 personer. Vi har funderat på att hyra två lägenheter hela säsongen för ca 20 lakan/skalle. Är det detta man ska göra eller ska man satsa på att fixa jobb när man väl är nere och hoppas på att få boende inkluderat? Min syster körde säsong i St Anton och där fick de boende med jobbet. Fungerar det ungefär likadant i Val T eller det är lägenheter som gäller - följaktligen separat jobb? Hur är lätt/svårt är det att få jobb om man kommer ner i slutet av november? När tycker ni man bör åka ner för att vara säker på att få jobb? Ska man ha CV och grejer med sig (?) eller det är bara att treva in på ett hotell och säga; "Hej här är jag, jag söker jobb!" Har tidigare bott i Frankrike och pratar därför mkt franska. Har endast skummat igenom tråden lite snabbt och ber om ursäkt för ifall jag har missat ngnting av relevans. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Den stora tråden om Val Thorens 2012/2013
Tillbaka
Topp